قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر ری را بدانیم

به گزارش هیو بلاگ، ری در منطقه 20 شهرداری تهران قرار داشته و به دلیل وسعت و جمعیت زیاد، این منطقه به شهر تبدیل شده است. ری به واسطه آثار تاریخی، بازارهای متعدد و همچنین حرم شاه عبدالعظیم و بی بی شهربانو، یکی از شناخته ترین مناطق تهران است.

قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر ری را بدانیم

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

شاخص ترین معینه محله شهر ری، بافت تاریخی و فرسوده آن است. محله های این منطقه شامل شیر و خورشید (هلال احمر کنونی)، ولی آباد، تقی آباد، کوی سیزده آبان، عباس آباد، اسلام آباد (نظامی)، ظهیرآباد، طبرسی، نفرآباد، هاشم آباد، تراب، اقدسیه، کوی اسلام، سر تخت، دیلمان، محله باطان، محله دولت آباد، بلوار قدس (محله عرب ها)، پالانگران، جیلاباد (گیلاباد)، درشهرستان، درعابس، درکنده، در مصلحگاه، دروازه جاروب بندان، دیرینه قبه، رویان، زامهران، زعفران جای، ساربانان، سرای ایالت سیزین، شافعیه فخرآباد، فلیان (بلیان)، کلاهدوزان، کوی اصفهانیان، کوی فیروزه، مهدی آباد، ناهک (ناهق)، نصرآباد و مشهد امیرالمؤمنین و شهرک رضوان، قلعه گبری، جوانمرد قصاب و حمزه آباد و… است.

این منطقه به دلیل نزدیکی به حرم امام خمینی، فرودگاه امام و پالایشگاه تهران از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رتبه قابل قبولی در بین 22 منطقه تهران دارد.

منطقه 20 و حریم آن ارزان ترین جای تهران

اگر به دنبال خرید ملک مصرفی یا سرمایه ای در ارزان ترین قسمت تهران هستید، نگاهی به فایل های خرید و فروش ملک در شهرری داشته باشید. اگرچه طی سال های اخیر تمام واحدهای واقع در محله های ری با رشد قیمت روبرو شده است، اما این منطقه همچنان جزو مناطق ارزان قیمت محسوب شده و اگر متقاضی مصرفی با توانایی اقتصادی محدود نتواند ملک مورد نظر خود را از بین مناطق 21 گانه پیدا کند، باید سری به شهرری بزند.

واحدهای کوچک تر از 50 متر باقیمت کمتر از 120 میلیون تومان

اگر به دنبال خرید واحد آپارتمانی با قیمت کمتر از 120 میلیون تومان در تهران و در منطقه 20 هستید به شما توصیه می کنیم که نگاهی به بازار املاک کوچک متراژ داشته باشید. در حال حاضر یک واحد 43 مترمربعی در محدوده منصوریه، قیمتی در حدود 112 میلیون تومان و هزینه خرید کل یک واحد 45 متری در محله منگل، حدود 117 میلیون تومان است.

واحدهای تا 60 متری باقیمت کمتر از 200 میلیون تومان

اگر به دنبال کمترین هزینه برای خرید ملک در شهرری هستید، بهتر است نگاهی به املاک کم متراژ شهر ری داشته باشید. در حال حاضر قیمت کل بعضی از واحدهای کم متراژ این منطقه بسیار مناسب بوده و قیمت هر واحد آن ، یک میلیون تومان است. به طور مثال، قیمت کل یک واحد 52 متری در شهرک گلستان، سه راه تقی آباد در حدود 60 میلیون تومان است. همچنین قیمت کل یک واحد 58 متری در منطقه سیزده آبان در حدود 243 میلیون تومان است که با توجه به افزایش قیمت، می تواند انتخاب مناسبی برای اقشار کم درآمد باشد. همچنین نرخ کل یک واحد 50 متری در خیابان عزیز نژاد در حدود 150 میلیون تومان است.

واحدهای تا 100 متری با قیمت کمتر از 400 میلیون تومان

اگر به دنبال خرید ملک در ری و حریم منطقه ای آن هستید، باید سری به خیابان غیبی، میدان معلم و جواد ائمه بزنید. قیمت هر متر از یک واحد مسکونی در این محله ها از 2 میلیون و 700 تا 7 میلیون تومان است. پس اگر موجودی کافی ندارید، اما به دنبال واحد عظیم تر از 100 متر در مناطق 22 گانه تهران هستید، حتماً سری به محله های سه راه تقی آباد، خیابان امین آباد بزنید.

در حال حاضر قیمت هر متر از یک واحد مسکونی در این محله از 2 میلیون و 200 هزار تومان تا 2 میلیون 700 هزار تومان است؛ اما اگر اصراری برای خرید ملک 100 متری ندارید، می تواند نگاهی به خیابان غیبی ری داشته باشید. در حال حاضر قیمت هر متر از یک واحد مسکونی، جنب مخابرات، خیابان غیبی در حدود 3 میلیون و 840 هزار تومان است؛ اما اگر به دنبال محله های خوب با زیرساخت های مناسب شهری هستید، نگاهی به میدان فرمانداری و دولت آباد بلوار قدس داشته باشید. در حال حاضر قیمت هر متر واحد مسکونی در این میدان بیش 7 میلیون تومان است. همچنین در محله دیلمان نیز می توانید با 396 میلیون تومان، یک واحد 72 متری نوساز تهیه کنید. البته نباید فراموش کنید که ممکن است قیمت واحدهای مسکونی در یک محله و حتی در یک کوچه متفاوت باشد. به طور مثال، قیمت یک واحد 90 متری با عمر 13 سال در میدان فرمانداری (شاملو)180 میلیون تومان است.

واحدهای عظیم تر 100 مترباقیمت بالای 500 میلیون تومان

اگر جمعیت زیادی دارید یا به دنبال واحد مسکونی وسیع هستید، گزینه های متعددی باقیمت های مناسب در محله های شهرری وجود دارد. در حال حاضر قیمت یک کل واحد 110 متری در دیلمان، میدان نماز، خیابان امام حسین در طبقه چهارم، حدود 621 میلیون تومان است. همچنین قیمت یک واحد 148 متری در بلوار قدس، حدود یک میلیارد و 200 هزار تومان است و قیمت هر متر از این واحد مسکونی، بیش از 8 میلیون تومان است.

خرید واحد در برج سه قلوی الماس

اگر به دنبال زندگی مرفه در ری هستید، برج های 3 قلوی الماس، واقع در قلب دولت آباد شهرری را به شما پیشنهاد می دهیم. این برج در مرتفع ترین بخش ری قرار داشته و دارای بهترین کیفیت ساخت و دکوراسیون مدرن است. این برج ها دارای 16 طبقه و 112 واحد مسکونی،2 واحد تجاری عظیم و یک هایپر مارکت است. قیمت واحدهای این برج میلیاردی است.

شاید این سؤال به ذهن شما خطور کند که چرا سه برج میلیاردی در ری ساخته شده است. در پاسخ به این سؤال باید گفت که ری با داشتن آب و هوای دلپذیر، آرامش و آسایش این منطقه و همچنین وابستگی ذاتی اشخاص ساکن در این منطقه از کودکی به این مناطق، باعث شده که این برج های لوکس در منطقه 20 ساخته گردد.

خانه های کلنگی در شهرری

اگر به دنبال خرید ساختمان های کلنگی با امکان سکونت یا سرمایه گذاری با قیمت مطلوب هستید به ری مراجعه کنید. در حال حاضر قیمت کل یک واحد مسکونی کلنگی 35 ساله با مساحت 114 متر در سر تخت، بالای 550 میلیون تومان است. این ملک بازسازی شده و قابل سکونت است.

همچنین قیمت کل یک واحد مسکونی کلنگی 30 ساله با مساحت 94 متر در خیابان غیوری، بالای 300 میلیون تومان است. مالک این ملک به علت احتیاج به پول واحد خود را با تخفیف برای مصرف کننده واقعی به فروش می رساند. همچنین اگر به دنبال ملک 100 متری کلنگی قابل سکونت در ری هستید به محله مدرس واقع در ری مراجعه کنید. در حال حاضر قیمت کل این بنا 700 میلیون بوده و سن آن30 سال است.

دقت در عقد قرار داد

توجه داشته باشید که بعضی از واحدهای مسکونی ری قولنامه ای هستند؛ بنابراین اگر نمی خواهید ملک قولنامه ای بخرید، پاراگراف زیر را با دقت بخوانید. مهم ترین نکته در خرید هر ملکی، احراز مالکیت فروشنده است. فروشنده باید مطابق قانون، مالک ملکی باشد که به فروش می رساند یا از سوی فروشنده ملک، دارای وکالت نامه رسمی باشد.

در اولین نکته باید معین گردد که ملکی که قرار است خریداری گردد، آیا دارای سند رسمی است یا فاقد سند رسمی است؟ در مورد خرید و فروش بسیاری از املاکی که در شهرهای کوچک یا حاشیه شهرهای عظیم یا شهرهای شاقتصادی وجود دارد، نکته مهم این است که وجود یک سند مادر، برای یک زمین عظیم کافیست، اما در تبدیل این زمین به قطعات کوچک تر، این قطعات به صورت قولنامه ای یا وکالتی معامله شده و خبری از سند رسمی نیست.

پس باید توجه داشت که اگر ملکی به صورت وکالتی فروخته می گردد، قبلاً به شخص دیگری فروخته نشده باشد؛ زیرا ممکن است فروشنده قبلاً طی قرارداد رسمی ملک را به شخص دیگری فروخته باشد. یکی از شگردهای کلاهبرداران، فروش املاک به صورت وکالتی به چند نفر به صورت هم زمان است.

بر اساس ماده 22 قانون ثبت، دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی را که ملک به او منتقل شده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده … را مالک خواهد شناخت . بنابراین هرگونه نقل و انتقال ملک بدون سند، امتیازات قانونی سند رسمی را نداشته و از حمایت های قانونی نیز برخوردار نیست. همچنین، اگر ملکی سند رسمی نداشته باشد، در صورت بروز اختلاف، برطرف مشکل و اثبات مالکیت تنها از جهت مراجع قضایی با صرف وقت و هزینه زیاد میسر است.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید ملک در ری هستید، باید به شمال بگوییم این منطقه مملو از خانه های کلنگی و نوساز است. اگر هدف از خرید شما سرمایه گذاری است، حتماً به دنبال کلنگی و زمین باشید و اگر مصرف کننده هستید و پس انداز شما حدود 200 میلیون تومان است به دنبال خرید واحد زیر 50 متری باشید. اگر دارایی شما 400 میلیون تومان است، می توانید نگاهی به بازار املاک بالای 100 متر داشته باشید. به هر روی اگر به دنبال خرید ملک در ری هستید، ابتدا اطلاع کافی از محله و منطقه مورد معامله به دست بیاورید. زیرا بعضی از محله های ری فاقد امکانات و زیرساخت مطلوب برای سکونت است.

به این مقاله امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3042

به "قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر ری را بدانیم" امتیاز دهید

4 کاربر به "قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر ری را بدانیم" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر ری را بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید