عامل افزایش بیش از 200درصدی معاملات مسکن

به گزارش هیو بلاگ، در شهریور سال 99، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 8هزار و 500 واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد بیش از 203 درصد را نشان می دهد.

عامل افزایش بیش از 200درصدی معاملات مسکن

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نگاهی به گزارش بانک مرکزی از شرایط معاملات مسکن در تهران نشان می دهد در شهریور سال 99، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 8هزار و 500 واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد بیش از 203 درصد را نشان می دهد. اکنون این پرسش مطرح است که این رشد شگرف را باید نشئت گرفته از چه عاملی دانست؟ آیا بازار مسکن با پدیده خوشایند رونق روبرو شده است یا دلایل دیگری وجود دارد؟

برای یافتن پاسخ این پرسش باید چند مولفه را درنظر داشت که شاید مهم ترین آن ها قیمت باشد. در گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر مربع بیش از 24 میلیون تومان است به طوری که در شهریور ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحد های مسکونی شهر تهران نسبت به شهریور سال قبل بیش از 91 درصد و نسبت به ماه قبل بیش از 5و یک دهم درصد افزایش نشان می دهد که گویای آن است که افزایش معاملات با افزایش جدی قیمت نیز همراه بوده است، این موضوع نشان می دهد بخشی از افزایش معاملات ناشی از هجوم مشتریان اعم از واقعی و دلال به این بازار از ترس حفظ قدرت پول و گران تر نخریدن در آینده است، علاوه بر این 38درصد واحد های مورد معامله تا 5سال ساخت یعنی نوساز بوده اند و سهم واحد های زیر 80متر نیز در این معاملات بالای 55درصد است که این ارقام نیز نشان می دهد بخش قابل توجهی از تقاضا معطوف به فراوریات با متراژ کمتر است که خرید آن ها ارزان تر تمام می گردد. وقتی این اطلاعات را در کنار آمار فراوری مسکن یعنی تعداد 76هزار و 500 پروانه ساختمانی شهر تهران بگذاریم که کسری بالای 10درصدی نسبت به جمعیت این شهر دارد، گویای آن است که افزایش معاملات مسکن بیشتر ناشی از تحریک تقاضاست تا رونق در این بازار.

منبع: خراسان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5799

به "عامل افزایش بیش از 200درصدی معاملات مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل افزایش بیش از 200درصدی معاملات مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید