واکنش کمیته ملی المپیک به فدراسیون گلف: کم کاری و ضعف خود را با فرار رو به جلو جبران نکنید

به گزارش هیو بلاگ، کمیته ملی المپیک جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی را در خصوص اظهارات رئیس فدراسیون گلف منتشر کرد.

واکنش کمیته ملی المپیک به فدراسیون گلف: کم کاری و ضعف خود را با فرار رو به جلو جبران نکنید

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، حمید عزیز رئیس فدراسیون گلف در گفت و گو با یکی از رسانه های داخلی، مطالبی را در مورد دلایل عدم اعزام گلف به بازی های آسیایی هانگژو مطرح کرده بود که کمیته ملی المپیک جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است.

در متن بیانیه کمیته ملی المپیک آمده است:

ضمن تایید صحبت ها و پاسخ رغبتی دبیر ستاد عالی بازی ها اعلام می دارد؛ معیار اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازی های آسیایی هانگژو همچنان کیفی است و به رغم اینکه طی مصوبه ستاد عالی مقرر شد در تعدادی از حوزه ها همانند بخش بانوان، رشته های اصیل و بعضی رشته های پر مخاطب با نگاه حمایتی و توسعه ای تصمیم گیری گردد، اما همچنان بصورت جدی در دستور کار ستاد عالی قرار گرفته است تا کاروان کیفی اعزام گردد.

تمام مسائل کلان مربوط به اعزام کاروان و رشته ها ابتدا در نشست های ستاد عالی مطرح و پس از آنالیز تخصصی و کارشناسی در جلسات متعدد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مجددا برای تصویب در نشست ستاد عالی طرح و مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد و بیان این موضوع که هیات اجرایی از تصمیمات اعزام بی اطلاع است کاملا بحثی واهی و بدون پشتوانه می باشد.

طرح موضوع بی اطلاعی اعضای هیات اجرایی از تصمیمیات اتخاذ شده در حالی از سوی عزیزی صورت می گیرد که نوروزی و فرهادی زاد بعنوان نواب رئیس کمیته و معاونین کاروان در جلسات متعدد مربوط به مباحث کاروان اعزامی حضور داشته و خود پیگیری امور محوله می باشند و سایر اعضای هیات اجرایی نیز که هر کدام مسئولیت یک فدراسیون را برعهده دارند در جلسات عمومی و تخصصی مربوط به رشته های اعزامی به هانگژو حضور داشته و به خوبی از روند اجرایی و چگونگی پیشبرد امور مربوط به کاروان آگاه هستند؛ حال علت طرح بی اطلاعی اعضای خدوم و زحمتکش هیات اجرایی از عزیزی با چه هدفی صورت می گیرد جای تامل و سوال دارد.

از سوی دیگر با توجه به حساسیت زمانی فوق با توجه به اینکه بیشتر رشته های اعزامی مراحل پایانی اردو های آماده سازی خود را برای حضور قدرتمندانه در بازی های آسیایی هانگژو پشت سر می گذارند بیان شتاب زده و پراکنده این نوع مسائل حاشیه ای آنهم از سوی عضوی از اعضای هیات اجرایی جای تعجب دارد.

مطمئنا از هر فرد آشنا به حوزه ورزش و هر عضوی از جامعه بزرگ ورزش در شرایط حساس کنونی کشور انتظار می رود بیش از هر زمان دیگری شرایط را در راستای ایجاد آرامش و همدلی درک کند ؛ نه اینکه از سر استیصال و ناراحتی و عدم اعزام یک رشته آن هم به علت کم کاری و ضعف در ایجاد تغییر و جایگاه و رنکینگ رشته خود در نقش سخنگوی سایر فدراسیون ها موضوعی کاملا داخلی را در رسانه مطرح کرده و عوامل ایجاد تنش و حاشیه را برای کاروان اعزامی فراهم سازد.

اینکه رئیس فدراسیون گلف که خود به خوبی بر شرایط رنکینگ پایین رشته اش در قاره و دنیا اشراف دارد و از آن مهم تر سیاست های ستاد عالی بازی ها را به خوبی می داند و ادعای حضور و اعزام نماینده آن رشته در بازی های آسیایی را دارد خود گواه بر فرار رو به جلو است تا کم کاری و ناکامی در ماموریت محوله خود در فدراسیون مربوطه را به بالاترین جمع تصمیم گیر بازی ها نسبت دهد.

نکته قابل تامل دیگر زیر سوال بردن جایگاه قانونی ستاد عالی بازی ها از عزیزی است؛ ستادی که با موضوع و وزیر ورزش و جوانان، مسئولان کمیته المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در راستای بهره مندی از خرد جمعی و تصمیم گیری کارشناسی شکل گرفته و اداره می گردد و شایسته نیست بعد از سال ها فعالیت چون بعضی تصمیمات و مصوباتش برخلاف منافع بعضی افراد است زیر سوال برود. چرا که این ستاد کوشش کرده تا نشان دهد حتی با نگاه حمایتی بر روی رشته هایی که شانس مدال هم ندارند توجه دارد که البته همین توجه هم بستگی به عملکرد گذشته و یا رنکینگ آن رشته در عرصه بین المللی دارد که نگاهی به عملکرد گلف و رنکینگ دنیای خود گویای تصمیمیات ستاد مبنی بر عدم اعزام به بازی های آسیایی است. درست به همین علت است که بنا بر اذعان صحبت های عزیزی حضور گلف با رنکینگ پایین دنیای در هانگژو منطقی نبوده و حضور گردشگری در این بازی ها محسوب می گردد.

بدون تردید شفافیت در اجرای امور یکی از مبانی مهم کمیته ملی المپیک بوده به طوری که به عنوان تنها نهاد ورزشی در کشور هر دو هفته یکبار دبیر کل و سخنگوی آن که اتفاقا سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو نیز می باشد در حضور اصحاب رسانه ضمن بیان مصوبات و برنامه های اجرایی کمیته جوابگوی سوالات اصحاب رسانه نیز می باشد و در صورت لزوم اسامی نفرات و همراهان اعزامی به بازی ها بعد از تایید نهایی ستاد عالی، وزیر ورزش،شورای برون مرزی و هیات اجرایی بر روی خروجی سایت قرار خواهد داد.

جان کلام آنکه کمیته ملی المپیک و ستاد عالی به رغم تاکید بر اعزام کاروان کیفی به بازی های آسیایی هانگژو باز هم نگاه حمایتی به بعضی رشته های اعزامی داشته و اگر رشته ای همانند گلف جایی در بین کاروان اعزامی به هانگژو ندارد بهتر است به جای فرار رو به جلو و توپ را در زمین دیگران انداختن،نگاهی به عملکرد خود در سال های گذشته و رنکینگ فعلی رشته خود بیندازد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14015

به "واکنش کمیته ملی المپیک به فدراسیون گلف: کم کاری و ضعف خود را با فرار رو به جلو جبران نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کمیته ملی المپیک به فدراسیون گلف: کم کاری و ضعف خود را با فرار رو به جلو جبران نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید