دهکده المپیک، محله پر تکاپوی بارسلون

به گزارش هیو بلاگ، همان طور که از اسم دهکده المپیک آشکار است، این منطقه برای اسکان دادن ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک سال 1992 ساخته شده بود. دهکده المپیک را معمارانی مشهور، به نام های بوئیگاس (Bohigas)، مک کی (Mackay) و پوئیگ دومنک (Puigdomènech) با هدف استفاده مسکونی بعد از اتمام بازی های المپیک طراحی کردند.

دهکده المپیک، محله پر تکاپوی بارسلون

قبل از آغاز پروژه، منطقه توسط کارخانه های قدیمی و انبارهایی که از نیمه دوم قرن بیستم متروک مانده بودند اشغال شده بود. نام ایکاریا (Icària) که برای یکی از خیابان های اصلی و ساحل اینجا استفاده شده، به یک گروه سوسیالیست آرمان گرا در آمریکا برمی گردد که توسط گروهی بارسلونی ایدئالیست در قرن 19 شکل گرفت. این گروه یک فاجعه بود و تا اندکی پس از خاتمه بازی های المپیک به نظر می رسید که دهکده المپیکی که میزبان بازی ها شده نیز به همین راستا کشیده گردد. هر چند با تأسیس مغازه ها، بیزنس ها و فعالیت های گوناگون در دهه آخر، امروزه این منطقه یک محله سر زنده و پر انرژی در بارسلون به حساب می آید.

دهکده المپیک بین پارک سیوتادیا (Ciutadella) و محله شیک و رو به رشد اِل پوبلنوئو (El Poblenou) واقع شده است. خیابان های عریض و ساختمان های مدرن این منطقه، آن را تبدیل به جایی جذاب و دوست داشتنی برای زندگی می نمایند. در این قسمت فضاهای سبز زیادی وجود دارند که پارک لا نُوا ایکاریا یکی از آن ها است. همچنین کمپ اصلی دانشگاه پومپئو فابرا (Pompeu Fabra)، سومین دانشگاه عظیم بارسلون نیز در دهکده المپیک واقع شده است. واضح است که به واسطه حضور دانشگاه افراد جوان زیادی در این منطقه رفت و آمد داشته و حال و هوای آن را پویا و سر زنده می نمایند.

یکی از جالب توجه ترین ساختمان های محله، کتابخانه UPF واقع در دیپوزیت دلس آیگس (Dipòsit de les Aigües) است که در گذشته به عنوان مخزن آبی برای فواره اصلی پارک سیوتادیا مورد استفاده قرار می گرفت. از دیدگاه یک فرد خارجی، اصلی ترین دلیل برای پیاده شدن از مترو در اینجا، تماشای خط ساحلی از دو برج هتل آرتس (Hotel Arts) با 144 متر ارتفاع و توره مافره (Torre Mapfre) و مجسمه ماهی بسیار مشهور فرانک گری خواهد بود.

بندر المپیک محوطه ای برای رویدادهای قایقرانی در زمان بازی های المپیک بوده و امروزه به عنوان لنگرگاهی برای کشتی های کوچکی از سرتاسر مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. بازدیدنمایندگان می توانند در اینجا کشتی های چارتری کرایه نموده و مدرسه های کشتیرانی خوبی در این بندر پیدا نمایند.

یکی دیگر از جاذبه های بندر المپیک رستوران های فوق العاده به همراه کافه هایی خواهد بود که اغلب در تابستان اجرای زنده موسیقی دارند. در انتهایی ترین قسمت بندر یکی از خانوادگی ترین سواحل بارسلون یعنی پلاژ نوا ایکاریا را پیدا می کنید. این ساحل عالی و مجهز، بیش از 400 متر ماسه طلایی داشته و اندکی رو به دریا شیب دارد. معمولاً این ساحل کمی خلوت تر از بارسلونتا در طرف دیگر بندر است، اما رستوران های متعدد و ورزش های آبی فوق العاده ای که برای مردم تعبیه شده آن را تبدیل به یک گزینه عالی می نماید. برای دسترسی به این منطقه می توانید از خط 4 متروی بارسلون و یا ترامواها بهره ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6681

به "دهکده المپیک، محله پر تکاپوی بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده المپیک، محله پر تکاپوی بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید