به روزرسانی نقشه گوگل

به گزارش هیو بلاگ، قابلیت SOS alerts در حال حاضر امکان دریافت اطلاعات پایه در خصوص یک بحران در حال وقوع را فراهم می نماید. مثلا اطلاعاتی در خصوص خود حادثه، شماره تماس های اورژانسی و آپدیت های توییتری مسئولان ذیربط از این دسته هستند.

به روزرسانی نقشه گوگل

حالا با قابلیت های تازهی که به alerts اضافه می گردد گوگل پا را فراتر گذاشته تا در زمان های بحرانی اطلاعات تصویری بیشتری در اختیار کاربران مپس قرار دهد. برای مثال در زمان وقوع طوفان، کاربر مسیر آن و اطلاعاتی در خصوص اقدامات لازم دریافت خواهد نمود. اگر سیل اتفاق بیفتد مسیر احتمالی جریان آب و منطقه ها امن و در معرض خطر را به کاربر نشان خواهد داد و در صورت وقوع زلزله، اطلاعات شدت و مرکز آن را با یک نمودار گرافیکی در اختیار او قرار می دهد.

بر اساس اعلام گوگل در صورتی که کاربر در حالت مسیریابی (navigation mode) با گوگل مپس باشد، این قابلیت ها مسیری که تحت تاثیر بحران مذکور نبوده و تردد در آن امن تر است به او نشان خواهند داد. علاوه بر این امکان به اشتراک گذاری لوکیشن دقیق و تماشا مسیرهای مسدود هم فراهم شده است.

این قابلیت های تازه قرار است تابستان سال جاری در دسترس کاربران قرار بگیرد. گوگل با این کار در پی تبدیل مپس به یک مرکز اطلاعات کاربردی است که کاری بیش از مسیریابی صرف انجام می دهد.

گوگل در راستای همین سیاست ماه گذشته اظهار داشت که کاربران از این پس قادر خواهند بود در این برنامه غذاهای محبوب یک منوی خاص را مشاهده نموده و به صورت مستقیم از داخل اپ غذا را سفارش دهند. سال گذشته هم این شرکت اظهار داشت که با درنظر گرفتن امکاناتی مثل تب for you امکان ارائه پیشنهادات شخصی به کاربران فراهم می گردد. قابلیت match score هم برای کاربر تعیین می نماید که هر رستوران یا محل خاص چقدر به سلیقه او نزدیک است

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12643

به "به روزرسانی نقشه گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی نقشه گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید