عضو شورای شهر تهران: واگذاری یک ملک تاریخی به سرمایه گذار، شهرداری تجدید نظر کند!

به گزارش هیو بلاگ، عضو شورای شهر تهران تاکید نمود: سازمان زیباسازی بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار نموده که در حال کندن زمین و احداث سازه های فلزی برای راه اندازی یک رستوران و یا کافی شاپ است که مغایر با شرایط نگهداشت این بناهای تاریخی است.

عضو شورای شهر تهران: واگذاری یک ملک تاریخی به سرمایه گذار، شهرداری تجدید نظر کند!

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر استفاده بهینه ای از عمارت عین الدوله نمی گردد و بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار نموده اند.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده بهینه ای از عمارت عین الدوله نمی گردد، گفت: این عمارت بدون هیچ تابلو و اطلاع رسانی و بدون حضور گردشگران به جای مانده است.

وی اضافه نمود: هفت نفر پرسنل در اتاق های این عمارت مستقر هستند این در حالی است که این عمارت می تواند مرکزی برای آموزش و فراوری مجسمه های مفهومی و حجمی باشد و برای زیباسازی به کار گرفته گردد.

عضو شورای شهر تهران تاکید نمود: سازمان زیباسازی بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار نموده که در حال کندن زمین و احداث سازه های فلزی برای راه اندازی یک رستوران و یا کافی شاپ است که مغایر با شرایط نگهداشت این بناهای تاریخی است.

مظفر با بیان اینکه مبلغ این کافی شاپ نیز جای سوال دارد؟ اضافه نمود: انتظار داریم که شهرداری نیز در انعقاد قرارداد و تناسب با کاربری این محل تجدید نظر داشته باشد و برای بهره وری بیشتر و بهتر سازمان زیباسازی و شهروندان، برنامه ریزی کند تا از این فرصت بهتر استفاده گردد.

باغ و عمارت عین الدوله از بناهای تاریخی و یکی از آثار ملی ارزشمند ایران است که در دوره قاجاریه احداث شد واین بنا در خیابان جمالی و در محلهٔ پاسداران در شهر تهران واقع شده است. این باغ-عمارت، محل اقامت ییلاقی عین الدوله وزیر سه دورهٔ حساس تاریخی در دوران قاجار بوده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13697

به "عضو شورای شهر تهران: واگذاری یک ملک تاریخی به سرمایه گذار، شهرداری تجدید نظر کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای شهر تهران: واگذاری یک ملک تاریخی به سرمایه گذار، شهرداری تجدید نظر کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید