انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی

به گزارش هیو بلاگ، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: در طی هفت ماه نخست سال تقریبا چیزی بالغ بر 200 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی

هرویک کمک جانیان در تبادل نظر با ایلنا، در خصوص خبر ایجاد شهرک های صنعتی مشترک بین ارمنستان و ایران اظهار کرد: طرف ارمنستانی با همکاری شهرک های صنعتی ایران در نظر دارند که یک پردیس صنعتی را ایجاد نمایند که حدود 50 هکتار وسعت دارد و یک سرمایه گذاری مشترک محسوب می گردد. این پردیس برای صنایع کوچک و میانه خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح را هیات دولت ارمنستان تصویب نموده و مراحل قانونی را در این کشور طی می نماید. این پردیس در قالب قراردادی است که رییس شهرک های صنعتی ایران با وزیر اقتصاد ارمنستان در کمیسیون های مشترک منعقد نموده است.

وی با اشاره به مقدار تجارت دو کشور گفت: در حال حاضر ارمنستان پانزدهمین مقصد صادراتی کشور ما به شمار می رود. مقدار صادرات کالا های ما به ارمنستان در طی هفت ماه نخست سال تقریبا چیزی بالغ بر 200 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته و عمده اقلام صادراتی ما سیمان، رب، انواع میوه، لوله و پروفیل، اوره، انواع مواد پلیمری، کاشی و سرامیک قیر و سایر اقلام بوده است.

این عضو اتاق بازرگانی توضیح داد: واردات ما هم از ارمنستان در 7 ماهه نخست سال 15 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

کمک جانیان در پاسخ به سوالی در خصوص صادرات خودرو اعلام کرد: در حال حاضر هم هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلا سمند و پراید به این کشور صادر می کردیم، ولی بعد از آنکه نتوانستیم LC باز کنیم، با توجه به اینکه بیشتر این خرید ها دولتی بود، دیگر صادراتی به ارمنستان هم نداریم.

وی اضافه کرد: سال 99 و 1400 هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداشتیم. البته یک شرکت ارمنی برای خرید 100 نیسان وانت مذاکراتی داشتند، اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریبا منتفی شد. قیمت های چینی ها الان به مراتب از محصولات ما کمتر است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در پاسخ به سوالی پیرامون جذب چوپانان ایرانی در ارمنستان گفت: شرکت هایی از ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان فعال هستند، برای این کار گروه هایی از ایران به ارمنستان می فرایند چراکه یک کار تخصصی است.

اما در خصوص چوپانان ایرانی فعلا صحت و جزییات خبر برای ما معین نیست. بازار گوشت گرم در جهان جذابیت دارد و ارمنستان هم با توجه به مراتعی که دارد، پرورش زیادی در دام و طیور دارد، ولی اینکه در ایران چنین آگهی داده باشند عجیب است و شاید طرف هایی از ایران در ارمنستان سرمایه گذاری نموده باشند و ترجیح آن ها این باشد که نیروی ایرانی را با خود ببرند.

وی بعلاوه اطلاع داد: ترانزیت دو کشور با سهولت کامل در حال اجرا بوده و هیچ مسئله ای نیست، جاده های ارمنستان به علت اتفاقات اخیر احتیاج به تعمیر داشت که این کار اجرا شده و تردد به راحتی درحال انجام است.

جاده جایگزین هم در حال تدارک است که با سرمایه گذاری حدود 1 میلیارد دلار که کریدور جنوب به شمال راه اندازی گردد تا جهت از 8 ساعت به 4 ساعت کاهش بیابد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10081

به "انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید