پوست این میوه مغذی را هرگز دور نریزید

به گزارش هیو بلاگ، کمتر کسی می داند که پوست مرکبات و به ویژه پرتقال سرشار از مواد مغذی و لازم است که می تواند باعث تقویت بدن انسان گردد.

پوست این میوه مغذی را هرگز دور نریزید

به گزارش خبرنگاران، به گفته متخصصان پوست پرتقال سرشار از مواد مغذی است که می تواند سلامت بدن را بهبود بخشد. بسیاری از مردم زمانی که پرتقال و مرکبات مصرف می نمایند پوست آن را کنده و دور می ریزند و تصور می نمایند لایه بیرونی این میوه غیرقابل خوردن است. گرچه پوست پرتقال طعم تلخی دارد، اما می توانید آن را به سایر مواد غذایی افزوده و سپس مصرف کنید.

کمتر کسی می داند که پوست مرکبات و به ویژه پرتقال سرشار از مواد مغذی و لازم است که می تواند باعث تقویت بدن انسان گردد. در این مطلب به مهمترین خواص پوست پرتقال می پردازیم:

ضد التهاب و خنثی نماینده رادیکال های آزاد

بدن انسان به طور دائم با مواد مختلفی که می تواند به آن آسیب وارد کند، روبرو است. یکی از این مواد که به وفور در بدن وجود دارد رادیکال های آزاد است. همانطور که می دانید رادیکال های آزاد به سلول ها و DNA بدن آسیب وارد می نماید و باعث بروز بیماری های مرگباری همانند سرطان، دیابت و التهابات مزمن می گردد.

متخصصان می گویند برای مبارزه با رادیکال های آزاد افراد باید مصرف آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهند. خبر خوب این است که پوست پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام پلی متوکسی فلاون ها (polymethoxyflavones) است که می تواند به تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد انتها دهد.

تقویت نماینده سیستم ایمنی

به مانند لیمو، پرتقال نیز یکی از منابع غنی از ویتامین C است. با این وجود، تنها مغز آب دار میوه نیست که حاوی این ویتامین است. متخصصان می گویند پوست پرتقال به وفور حاوی ویتامین C است. مصرف ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن حتی می تواند مقدار مرگ و میر ناشی از کووید 19 را نیز کاهش دهد. بعلاوه افراد با مصرف پوست پرتقال ویتامین A مورد احتیاج بدن را تامین می نمایند که یکی دیگر از ویتامین های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است.

جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

تحقیقات نشان داده است مصرف پوست پرتقال برای سلامت قلب موثر است. پوست پرتقال دارای ترکیباتی به نام هسپردین و نوبیلتین است که باعث کاهش التهاب در بدن می شوند.

بعلاوه این دو ماده با ایجاد ثبات در فشار خون و پایین آوردن سطح کلسترول بد خون، خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهند.

تضمین سلامت ریه ها

امروزه جوامع صنعتی با مشکل بزرگی به نام آلودگی هوا روبرو هستند که با آسیب به ریه ها باعث بروز سرفه و تنگی نفس در افراد می گردد. خوشبختانه یکی از خواص بی نظیر پوست پرتقال پاکسازی و تقویت ریه هاست. در حقیقت ترکیبات موجود در پوست پرتقال باعث شکسته شدن و خروج آسان مخاط از ریه ها و تصفیه این اندام می گردد.

از دیگر خواص پوست پرتقال می توان به تقویت سیستم گوارشی اشاره نمود.

  • 7 خاصیت شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامت
  • 7 دانه خوراکی که نباید نادیده گرفت
  • 6 باور اشتباه در خصوص نوشیدن آب که نباید باور کنید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14003

به "پوست این میوه مغذی را هرگز دور نریزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست این میوه مغذی را هرگز دور نریزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید