مورد عجیب بیمارستان های خصوصی در دل بیمارستان های دولتی!

به گزارش هیو بلاگ، هنگام بیماری وقتی که بخواهیم برای درمان به بیمارستان برویم، دو راه داریم؛ یا بیمارستان خصوصی را با هزینه های گرانش انتخاب کنیم و در عوض خدمات سریع تر یا اینکه به بیمارستان دولتی برویم و با تعرفه های ارزان در صف های طولانی منتظر بمانیم.

مورد عجیب بیمارستان های خصوصی در دل بیمارستان های دولتی!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران به نقل از جوان، هنگام بیماری وقتی که بخواهیم برای درمان به بیمارستان برویم، دو راه داریم؛ یا بیمارستان خصوصی را با هزینه های گرانش انتخاب کنیم و در عوض خدمات سریع تر و احتمالاً مناسب تری بگیریم یا اینکه به بیمارستان دولتی برویم و با تعرفه های ارزان در صف های طولانی منتظر بمانیم. حالا در این بین یک بیمارستان دولتی با گره زدن بخش هایی از خود به بیمارستان خصوصی، بیمارانش را سردرگم نموده است. مراجعه نمایندگان این بیمارستان ها بعد از مدت زمان زیادی انتظار متوجه می شوند که خدمات خصوصی و آن هم با تعرفه های گران قیمت دریافت نموده اند!

محبوبه یکی از مراجعه نمایندگان به بیمارستان هاشمی نژاد است. او که به همراه همسرش به این بیمارستان رفته بود می گوید: کلیه های همسرم سنگ ساز است و بعد از تشخیص پزشک برای سنگ شکن کردن کلیه اش به پذیرش بیمارستان هاشمی نژاد مراجعه کردم. مسئول پذیرش ما را به بخش دیگری از بیمارستان هدایت کرد که بعد از رسیدن به بخش سنگ شکن کلیه، چند ساعتی معطل شدیم. زمانی که نوبتمان شد فهمیدیم که با وجود مکان یکسان، این بخش اصلاً جزو بیمارستان هاشمی نژاد نیست، بلکه بخشی از بیمارستان محب مهر و آن هم خصوصی است!

او ادامه می دهد: از طرفی تعرفه این بخش از بیمارستان در عصر نسبت به صبح همان روز تغییر نموده بود. در صورتی که صبح همان روز قرار بود هزینه سنگ شکن کردن کلیه 900 هزار تومان تمام گردد، هنگام عصر به ما گفتند که تعرفه های جدید اعلام شده و باید بیماران یک میلیون و 400 هزار تومان بپردازند! وقتی از آن ها پرسیدم که مگر تعرفه ساعتی تغییر می نماید، گفتند که دستور از مدیریت است و اگر انتقادی دارید به مدیر بیمارستان بگویید! آن طور که بیمار مراجعه نماینده به بیمارستان هاشمی نژاد می گوید، همین تغییر تعرفه و افزایش 500 هزار تومانی آن، موجب صرف نظر بعضی از بیماران از دریافت خدمات شد. تعیین نیست که با تأخیر در فرایند درمانی آن ها چه ضربه ای به سلامتشان وارد می گردد.

سردرگمی بیماران در بیمارستان و بی اطلاعی مسئولان

خبرنگار علت سردرگمی مراجعه نمایندگان به بیمارستان هاشمی نژاد را از مسئولان این بیمارستان جویا شد. مسئول روابط عمومی بیمارستان هاشمی نژاد در این باره گفت: بیمارستان محب مهر از سال 88 و در حیاط بیمارستان هاشمی نژاد توسط بعضی پزشکان تأسیس شد، تا با تعرفه های کمی بیشتر از بیمارستان دولتی، خدمات بهتری را به قشر متوسط جامعه ارائه دهد، یعنی نه تعرفه خدمات بیمارستان دولتی را دارد و نه تعرفه خدمات بیمارستان خصوصی، بلکه یک رقمی میان این دو تعرفه را برای خدماتش درنظر دریافتد.

این مسئول روابط عمومی گفت: قرار بود که پس از 10 سال بیمارستان محب مهر به دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار گردد که در حال حاضر این رخ داده و زیر مجموعه دانشگاه شده است.

او درباره انتقاد مراجعه نمایندگان از اینکه نمی دانند از کدام بیمارستان خدمات می گیرند، گفت: این انتقاد را می پذیرم که بیمارستان ها به یکدیگر راه دارند، بنابراین بهتر است این مسئله را با مدیر بیمارستان در میان بگذارید تا آن را در جلسات مدیران مطرح کند!

در همین باره از مهندس عرب، مدیر بیمارستان هاشمی نژاد نیز علت سردرگمی بیماران را در این بیمارستان و بیمارستان محب مهر جویا شد، که او این مسئله را رد کرد و گفت: ورودی هر دو بیمارستان متفاوت و هر کدام تابلوی جداگانه دارد. این اولین بار است که چنین انتقادی را می شنویم!

او گفت: خیلی از بیمارستان های دولتی دیگر نیز مشابه بیمارستان هاشمی نژاد در کنارشان بیمارستان خصوصی تأسیس شده تا در صورت احتیاج به بیماران و مراجعه نمایندگان خدمات دهند، بنابراین عجیب است که چنین موضوعی را مطرح می کنید!

بیمارستان محب مهر برای سروسامان دادن به بیمارستان هاشمی نژاد؟!

خبرنگار همین موضوع را از معاونت درمان و بهداشت بیمارستان محب مهر نیز جویا شد؛ دکتر یزدانی در این باره گفت: از سال ها قبل بیمارستان محب مهر برای سروسامان دادن به بیمارستان هاشمی نژاد فعالیتش را شروع کرد و این دو بیمارستان در کنار یکدیگر فعالیت می کردند.

او درباره اینکه چرا مراجعه نمایندگان متوجه اینکه در کدام بیمارستان خدمات می گیرند نمی شوند و سردرگم هستند، گفت: هر مراجعه نماینده ای می تواند به مهری که پزشک در دفترچه اش زده است، نگاه کند و متوجه گردد درکدام بیمارستان خدمات می گیرد، این ها مواردی نیست که احتیاج به شرح دادن داشته باشد!

در حالی این اظهارات مطرح می گردد که بیشتر مراجعه نمایندگان بیمار و مستاصل هستند و در آن شرایط متوجه درد و رنج خودشان هستند و به نقوش استمپی و ناخوانای مهر ها توجهی ندارند. آن ها که از ورودی بیمارستان هاشمی نژاد وارد محوطه می شوند، تصور می نمایند که در حال دریافت خدمات از یک بیمارستان دولتی هستند. در صورتی که نمی دانند در محوطه این بیمارستان، خدماتی از سوی یک بیمارستان خصوصی ارائه می گردد و قرار است هزینه های بیشتری را متحمل شوند. موضوعی که به نظر می رسد هیچ کس نسبت به حل آن دغدغه ای ندارد!

دکتر یزدانی درباره تغییر تعرفه سنگ شکن نوبت صبح تا عصر این بیمارستان نیز گفت: بخشی از خدمات مانند سنگ شکن برون سپاری شده است! از طرفی این تعرفه ها از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام می گردد و با وجود اینکه این تعرفه ها از دو ماه قبل اعلام شده بود اخیراً در سیستم به روز شده است.

او به فرایند تغییراتی سیستم کامپیوتری اشاره نمود و گفت: بخشی از تغییر تعرفه ها در بیمارستان به سیستم نرم افزار کامپیوتر مرتبط می گردد و ساعت تعیینی ندارد. بنابراین اینکه یکبار در سال تعرفه ها تغییر می نماید، تصمیم سلیقه ای و شخصی نیست، بلکه یک رقم تعیینی است که از سازمان نظام پزشکی اعلام می گردد و مربوط به ما نیست.

دانشگاه علوم پزشکی ایران: رسیدگی می گردد

در همین رابطه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان محب مهر یک بیمارستان خیریه است که توسط گروهی از خیرین در مجاورت بیمارستان هاشمی نژاد احداث شده است تا خدماتی را به بیماران ارائه دهند. این دو بیمارستان کاملاً مستقل هستند و بیماران در آن سردرگم نمی شوند و با آگاهی از اینکه با چه تعرفه ای خدمات دریافت می نمایند، درمان می شوند.

او در واکنش به اینکه به بیماران اطلاع داده نمی گردد که از خدمات کدام بیمارستان بهره مند می شوند، اعلام کرد: در صورتی که ارتباط عبوری ناتعیین بین این دو بیمارستان وجود داشته باشد، این مسئله رسیدگی و نسبت به نصب تابلوی راهنما اقدام خواهد شد.

امیدوار است که با آنالیز و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی ایران این مشکل رفع گردد تا بیماران مراجعه نماینده به بیمارستان هاشمی نژاد در جریان ورود به بیمارستان محب مهر باشند و بدانند که هنگام مراجعه به این بیمارستان قرار است بعضی از خدمات را به صورت خصوصی دریافت نمایند و نه دولتی! آن طور که مدیر بیمارستان شهید هاشمی نژاد گفته است، گویا این شرایط مختص بیمارستان های شهید هاشمی نژاد و محب مهر نیست. این مورد عجیب یعنی بیمارستان های متعدد دولتی ای هستند که در دل خودشان بیمارستان خصوصی زده اند و با ارجاع بیماران مستأصل به بیمارستان خصوصی، هزینه های گزافی از آن ها طلب می نمایند، آن هم بدون اینکه بیمار از ابتدا نسبت به این موضوع اطلاعی داشته باشد و بیمارستان خصوصی را برای مداوای خودش انتخاب نموده باشد!

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7340

به "مورد عجیب بیمارستان های خصوصی در دل بیمارستان های دولتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورد عجیب بیمارستان های خصوصی در دل بیمارستان های دولتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید