مشهورترین بنز هایی که دیگر فراوری نشدند

به گزارش هیو بلاگ، در این مطلب قصد داریم مرسدس بنز هایی را معرفی کنیم که بنا به دلایلی فراوریشان متوقف شده و اکنون امیدواریم دوباره در خط فراوری قرار بگیرند.

مشهورترین بنز هایی که دیگر فراوری نشدند

به گزارش خبرآنلاین، خودرو های کنار گذاشته شده مرسدس بنز که در این مطلب قصد داریم معرفی کنیم، در انواع و کلاس های مختلفی هستند و به دوره های متفاوتی تعلق دارند؛ از سوپراسپورت های پرزرق و برق گرفته تا خودرو های لوکس و راحت و حتی مفهومی های عجیب و غریب.

در این محصولات، چیز هایی وجود دارد که شاید مشتریان در آن موقع به درستی متوجه نمی شدند و حالا می توانیم ارزش آن ها را بیشتر درک کنیم. در هر صورت، این خودرو ها گزینه هایی هستند که مرسدس بنز قطعا باید در آینده به فکر فراوری مجدد آن ها باشد.

مرسدس بنز 500 E

در طول این سال ها تعداد زیادی سدان اسپورت فوق العاده به بازار عرضه شده که بعضی از آن ها به خودرو هایی نمادین در بازار تبدیل شدند. یکی از آن ها مرسدس بنز 500 E بود. این خودرو با همکاری مرسدس بنز و پورشه فراوری شد.

مرسدس می خواست یک موتور 5 لیتری V 8 را در W 124 قرار دهد؛ اما نتوانست این پیشرانه را بدون طراحی مجدد شاسی وارد این مدل کند. به همین علت برای انجام این طراحی مجدد، قراردادی با پورشه بسته شد و این قوای فنی در کارخانه پورشه به فراوری رسید.

نتیجه این همکاری مشترک، یک هیولای مطلق بود که قدرت 332 اسب بخار را فراوری می کرد و می توانست در عرض شش ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

در حالی که مرسدس بنز از آن موقع تا به امروز سدان های پرفورمنس درخشان زیادی را فراوری و عرضه نموده، اما هیچ یک از آن ها به مقدار 500 E با بی مهری روبرو نشدند؛ بنابراین از مرسدس بنز انتظار داریم یک جانشین شایسته برای سدان 500 E فراوری و روانه بازار کند؛ چرا که قطعا علاقه مندان، آن را دوست خواهند داشت.

مرسدس بنز SLK

مرسدس بنز SLK در این روز ها تقریبا به طور کامل فراموش شده است. این خودرو با یک مدل منسوخ تحت نام SLC کنار گذاشته شد و از آن موقع تا به امروز، جانشین مستقیمی در مرسدس بنز نداشته است. در دهه 90 و 2000 میلادی، مرسدس بنز SLK یک رقیب جدی در بازار خودرو های اسپورت کوچک بود.

این خودرو قطعا یک خودرو اسپورت معمولی مانند پورشه باکستر، آئودی TT یا مزدا MX-5 میاتا نبود؛ اما با ویژگی های مجذوب نماینده خود توانست علاقه مندان را به خود مجذوب کند. بعلاوه نسخه AMG این خودرو از لحاظ عملکردی، حرف های بسیار زیادی برای گفتن داشت.

بازار خودرو های اسپورت کوچک در این روز ها در حال افت است؛ اما در این بازار، هیچ گزینه ای از سوی مرسدس بنز وجود ندارد که بتواند به خواسته های مشتریان پاسخ بدهد و نظر آن ها را به خود جلب کند. اگر مرسدس بنز نسخه جدیدی از SLK را بسازد، قطعا می تواند با هر رقیبی مثل مزدا MX-5 میاتا یا پورشه 718 باکستر رقابت کند و یک برگ برنده واقعی در دستان خود داشته باشد.

مرسدس بنز آر کلاس

مرسدس بنز R کلاس، شاید یکی از عجیب ترین خودرو هایی باشد که این خودروساز بزرگ آلمانی تا به امروز ساخته است. وقتی برای اولین بار این خودرو عرضه شد، مردم واقعا نمی دانستند آن را در چه کلاس خودرویی دسته بندی نمایند.

این خودرو تلفیقی از ویژگی های یک SUV، یک مینی ون و یک گرند تورر بود که مرسدس بنز به طور خلاقانه ای، همه آن ها را در یک خودرو به نام R Class جمع نموده بود. یک نسخه سریع از این سری با نام R 63 AMG نیز وجود داشت. متاسفانه مرسدس بنز آر کلاس فروش چندان خوبی نداشت و به همین علت از اوایل دهه 2010 شاهد توقف فراوری آن بودیم.

شاید مرسدس بنز R کلاس در آن موقع که عرضه شد چندان محبوب نبود؛ اما به لطف ویژگی های مجذوب نماینده و منحصربه فردی که داشت، در سال های پس از آن توانست تا حدودی مورد توجه قرار بگیرد و طرفدارانی را پیدا کند.

در دنیای امروزی که بازار خودرو بیشتر از همیشه بر شاسی بلند ها متمرکز شده، شاید کمی منطقی تر باشد که خودرویی مانند آر کلاس را در بازار ببینیم. اگر قرار باشد مرسدس بنز نسخه جدیدی از این سری را بسازد، احتمالا خریداران امروزی توجه بیشتری به آن نشان خواهند داد.

مرسدس بنز 300 اس ال گالوینگ

احتمالا کمتر خودرو مرسدس بنز را بشناسیم که به مقدار 300 SL Gullwing نمادین باشد. این خودرو اسپورت بیشتر به خاطر استایل مجذوب نماینده و در های گالوینگ چشم نوازش شناخته شده است. اما مرسدس بنز 300 اس ال گالوینگ، چیز های بیشتری از ظاهر زیبا دارد و از نظر فنی نیز یک اعتبار واقعی برای موتوراسپورت بود.

توانایی این خودرو در رسیدن به سرعت 262 کیلومتر بر ساعت که برای اواخر دهه 1950 میلادی بسیار چشمگیر بود، باعث شد 300 SL Gullwing به یک خودرو محبوب در مسابقات اتومبیلرانی آن دوران تبدیل گردد.

پس از آن کوشش هایی برای احیای گالوینگ در خودرو های دوران مدرن صورت گرفت که شاید شناخته شده ترین آنها، مرسدس بنز SLS AMG باشد. این خودرو در نهایت توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند؛، اما مرسدس بنز از زمان خاتمه فراوری SLS، دوباره کوششی برای احیای این خودرو نکرد. همیشه فضا برای تفسیر مدرن از گالوینگ وجود دارد و اگر مرسدس بنز کوششی برای فراوری مجدد این خودرو نکند، عجیب و ناراحت نماینده خواهد بود.

مرسدس بنز SLR مک لارن

وقتی صحبت از ابرخودرو های مدرن تر مرسدس بنز می گردد، یکی از معروف ترین و مورد احترام ترین آن ها قطعا SLR مک لارن است. این خودرو با همکاری مک لارن و در نتیجه همکاری موتوراسپورت بین این دو خودروساز بزرگ توسعه یافت و عملکرد بسیار چشمگیری در زمان خود داشت.

اس ال آر مک لارن با یک پیشرانه 5.4 لیتری V 8 سوپرشارژر عرضه شد که قدرتی معادل با 617 اسب بخار فراوری می کرد و می توانست در عرض 3.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. ظاهر این خودرو نیز بسیار مورد ستایش نهاده شد و به لطف خطوط مجذوب نماینده و در های قیچی شکل چشمگیر آن، با ابرخودرویی زیبا و هیجان انگیز روبرو بودیم.

طرح موتور وسط و دیفرانسیل عقب مرسدس بنز اس ال آر مک لارن، بعدا برای مرسدس بنز بسیار تاثیرگذار بود و در دهه 2010 نیز مرسدس GTR AMG عرضه شد که از همین طرح استفاده می کرد.

مرسدس بنز SLR مک لارن به عنوان یکی از برترین خودرو های تاریخ مرسدس شناخته می گردد؛ چرا که هنوز هم عملکرد فوق العاده ای با استاندارد های امروزی دارد و ظاهر آن نیز حتی در دوران کنونی، فوق العاده مجذوب نماینده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13944

به "مشهورترین بنز هایی که دیگر فراوری نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین بنز هایی که دیگر فراوری نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید