راهیاب را برای نیم فصل تقویت می کنیم، دسترسی به تهران بهتر است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم سیرجان به خاتمه رسید. تیم راهیاب ملل کردستان در حالی رقابت های دور رفت را به خاتمه برد که با دو پیروزی و هفت امتیاز در صندلی سیزدهم جدول رده بندی نهاده شد.

راهیاب را برای نیم فصل تقویت می کنیم، دسترسی به تهران بهتر است

آرش صادقیانی سرمربی تیم راهیاب ملل کردستان در تبادل نظر با خبرنگاران درباره شرایط تیم کردستان در سرانجام نیم فصل گفت: تیم ما بسیار دیر تشکیل شد. به همین دلیل بیشتر بازیکنان در سایر تیم ها جذب شده بودند و ما بازیکنان جوانی به خدمت گرفتیم. به همین دلیل آنها کم تجربه و سابقه بازی در سوپر لیگ را نداشتند. رفته شرایط بهتر شد. در ابتدا ما بردی برای تیم متصور نبودیم ولی می توانستیم سه پیروزی کسب کنیم.

سرمربی تیم والیبال راهیاب ملل کردستان ادامه داد: مقابل تیم های آذر باطری و شهرداری ورامین به پیروزی رسیدیم و تیم شهفرایند اراک از جدول حذف شد. هدف ما این بود که در مسابقات سوپر لیگ حضور داشته باشیم. اگر تیم داری نمی کردیم بعید بود که می توانستیم تا چند سال به سوپر لیگ بازگردیم و انگیزه مردم شهر و اسپانسرها نیز کم می شد.

وی تأکید کرد: در نیم فصل قصد داریم تیم را تقویت کنیم و بازیکنان خوبی جذب کنیم. هماهنگی در بین بازیکنان بهتر شده است چرا که ما در ابتدا بدون تمرین وارد سوپر لیگ شدیم. سال سختی در پیش داشتیم اما خدا را شکر بازی های خوبی به نمایش گذاشتیم. اگر در دو بازی اخیر سه مصدوم نداشتیم می توانستیم فرایند خوبمان را ادامه دهیم.

صادقیانی در پاسخ به این سوال که شیوه متمرکز را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: به هر حال شرایط کرونا تمام جهان را درگیر کرد. شاید اگر مسابقات به روال عادی برگزار می شد، بردهای بیشتری می توانستیم کسب کنیم چرا که از حضور هوادارانمان در سالن و امتیاز میزبانی استفاده می کردیم اما متأسفانه سال جاری این موهبت را نداشتیم. چاره ای نیز نبود و برگزاری مسابقات به شیوه متمرکز بهترین تصمیم بود.

وی در مورد برگزاری دور برگشت به صورت VNL (لیگ ملت های والیبال) نیز گفت: در واقع VNL شیوه متمرکز است و فقط میزبانی ها تغییر می نماید. البته صحبتی نیز در این زمینه شد که دور برگشت به صورت دور رفت متمرکز باشد. ما نیز موافقت کردیم. از ما سوال پرسیده شد ما هم گفتیم اگر تهران میزبان باشد، خوب است. چرا که دسترسی به تهران بهتر است و سالن های خوبی دارد.

سرمربی تیم راهیاب ملل کردستان درباره استفاده از ویدیو چک نیز گفت: احتمالاً در پلی آف قرار است از ویدیو چک استفاده نمایند. استفاده از ویدیو چک در دو سالن کار سختی نیست و شاید بتوان در دور برگشت این کار را انجام داد. در بازی های ما اشتباه داوری تأثیرگذار نبود. به هر حال داور نیز ممکن است دچار اشتباه گردد. اگر ویدیو چک باشد، خیال تیم ها راحت است.

صادقیانی در پاسخ به این سوال که آیا کردستان می تواند سهمیه اش را در سوپر لیگ حفظ کند یا خیر؟ تأکید کرد: زمانی که در مسابقات سوپر لیگ شرکت کردیم، نخستین هدفمان این بود که جزو تیم های آخر جدول نباشیم. ما از نظر بودجه ای در شرایط خوبی نبودیم. با وجود تمام این مسائل کوششمان این است که صندلی خوبی داشته باشیم. سایر رقبا، ابزار خوبی دارند و بازیکنان خوبی در اختیار گرفته اند و ما نیز بازیکنان با انگیزه و کم تجربه ای داریم. 10 بازیکن ما نخستین تجربه حضور در سوپر لیگ را دارند. البته این برای والیبال کشور خوب است. ما سه - چهار بازیکن خیلی خوب معرفی نموده ایم. به هر حال برای موفقیت یک تیم فاکتورهای زیادی ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که نام شما برای حضور در کادر فنی تیم نوجوانان دیده می گردد، آیا قطعی است یا خیر؟ گفت: صحبت های ابتدایی در این زمینه مطرح شده است اما هنوز چیزی رسمی نیست. قرار است جلساتی در فدراسیون برگزار و در این زمینه تصمیم گیری گردد. اگر این اتفاق رخ دهد مصمم هستم با تمام توان برای رشد والیبال کشورم کوشش کنم. من خود زمانی ملی پوش بودم و الان نیز هر یاریی که لازم باشد، انجام خواهم داد.

صادقیانی در پاسخ به این سوال در صورت حضور در کادر فنی نوجوانان، تکلیف تیم راهیاب چه می گردد، گفت: هنوز هیچ چیز تعیین نیست چون هنوز صحبتی نشده است. قطعاً زمانی که نام مرا در لیست گذاشته اند، شرایط ما را نیز می دانستند بنابراین مسئله ای پیش نخواهد آمد.

آرش صادقیانی در سرانجام گفت: از مدیریت شرکت راهیاب ملل کردستان و تمام کسانی که به ما یاری کردند تشکر می کنم. شهرداری و شورای شهر سنندج، تیم را حمایت می نمایند. همین که توانسته ایم در سوپر لیگ حضور داشته باشیم، گام موثری است. بسیاری از استان های متمول نتوانسته اند تیم داری نمایند. در شهر ما مربیان و داوران و بازیکنان با انگیزه ادامه می دهند، همه بومی هستند و همین به رشد والیبال استان یاری می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6564

به "راهیاب را برای نیم فصل تقویت می کنیم، دسترسی به تهران بهتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیاب را برای نیم فصل تقویت می کنیم، دسترسی به تهران بهتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید