آلاچیق های چوبی و نحوه اجرای و ساخت آن

به گزارش هیو بلاگ، ساخت آلاچیق های چوبی برای باغ ها، حیاط خانه ها و فضای سبز محل کارها در ایران رواج دارد. این آلاچیق ها جزو سازه های پرطرفدار و جذاب محسوب می‌شوند و در سه نوع فلزی، چوبی و هیبریدی تقسیم بندی می‌شوند. آلاچیق های چوبی، تاریخچه طولانی در ایران دارند و در برابر آفات، رطوبت و خوردگی مقاومت خوبی دارند. هزینه ساخت یک آلاچیق چوبی به مواد استفاده شده، طراحی و اندازه آن بستگی دارد. آلاچیق های فلزی نیز گزینه ای دیگر هستند و می‌توانند به صورت خلاقانه طراحی شوند. طراحان و معماران می‌توانند آلاچیق های سنتی یا مدرن را طراحی کنند، که آلاچیق های سنتی باعث افزودن شخصیت منحصر به فرد به فضای سبز می‌شوند در حالی که آلاچیق های مدرن برای نشستن طراحی شده‌اند.

آلاچیق های چوبی و نحوه اجرای و ساخت آن

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در ساخت آلاچیق پرگولا، چهار پایه چوبی در نظر گرفته می‌شود و سقف آن را از الوارهایی به شکل مشبک طراحی می‌کنند. استفاده از آلاچیق های چوبی در فضاهای باز به دلیل زیبایی بخشیدن به محیط و ارائه کاربردی بودن، رو به افزایش است. با این حال، در طراحی و ساخت آلاچیق های چوبی، اصول پایه ای باید رعایت شود. آلاچیق های چوبی در گذشته توسط قبایل کوچنده در ترکمنستان به نام "تارام" به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت حمل و نقل استفاده می‌شدند. آلاچیق های چوبی اکنون از استفاده در ویلاهای شخصی به فضاهای عمومی گسترش یافته و در طرح ها و طرح های مختلفی عرضه می‌شوند. آلاچیق های چوبی با سقف مشبک به نام پرگولا، پرطرفدارترین طرح‌ها هستند. سقف آنها می‌تواند کاملاً باز یا نیمه باز باشد و برای استفاده در ویلاها یا فضاهای باز در تابستان مناسب هستند. استفاده از پوشش های ضد آب، فیبرگلاس یا ترکیبی از پلاستیک و چوب با نورگیری های باز، روش های مختلفی برای پوشش سقف پرگولا هستند. یکی از مزیت های پرگولا، این است که با محل اصلی متصل شده و برای کسانی که به فضای محدود دسترسی دارند، مناسب است. آلاچیق های چوبی با طرح شکل کلاه نیز طرحی محبوب دیگر هست که می‌تواند به شکل هندسی مختلفی طراحی شود.

یکی از روش‌های پوشش دادن به سقف پرگولای چوبی، استفاده از ورق‌های فلزی است که باعث می‌شود از باران و نور خورشید محافظت شود و در عین حال زیبایی و دوام بیشتری به پرگولا ببخشد. همچنین می‌توان از پوشش‌های پارچه‌ای، مثل باران‌پوش، استفاده کرد که در طراحی‌های مدرن و شیک، محبوبیت دارند. در طراحی پرگولای چوبی، از انواع مختلفی از چوب استفاده می‌شود که شامل چوب صنوبر، سرو و تیک می‌شود. پرگولاهای چوبی با طرح‌های مختلفی توسط معماران و طراحان چوبی ساخته می‌شوند که شامل طرح‌های کلاسیک، مدرن و همچنین ترکیبی از این دو است.

آلاچیق های چوبی با توجه به نیاز و سلیقه شما می‌توانند در طرح‌های مختلفی طراحی شوند. طرح های کلاسیک، مدرن و ترکیبی از آن‌ها می‌تواند توسط معماران و طراحان صورت گیرد. در طراح های مختلفی مانند مربع، 6 ضلعی، هشت ضلعی و گرد برای ویلای شما، باغ و روف گاردن قابل استفاده هستند. چوب روسی، ترمو و چوب پلاست و چوب گردو از جمله چوب های استفاده شده در آلاچیق های چوبی هستند

انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3586

به "آلاچیق های چوبی و نحوه اجرای و ساخت آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "آلاچیق های چوبی و نحوه اجرای و ساخت آن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاچیق های چوبی و نحوه اجرای و ساخت آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید