آمریکا، کابل راتهدید کرد؛ با طالبان توافق نکنید نیروهایمان را خارج می کنیم

به گزارش هیو بلاگ، شبکه ان بی سی نیوز در گزارشی نوشت: پمپئو در سفر به کابل به رهبران افغانستان اعلام نموده است که در صورت عدم توافق با طالبان آمریکا تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید.

آمریکا، کابل راتهدید کرد؛ با طالبان توافق نکنید نیروهایمان را خارج می کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، شبکه ان بی سی نیوز به نقل از دو دیپلمات ارشد آمریکا در گزارشی نوشت: پامپئو در سفر به کابل به رهبران افغانستان اعلام نموده است که در صورت عدم توافق با طالبان آمریکا تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، پامپئو دو هفته پیش و در یک سفر غیرمنتظره به کابل سفر نموده تا پیغام ترامپ را بر حفظ تنها دستاورد سیاست خارجی آمریکا یعنی صلح با طالبان را به گوش رهبران افغانستان برساند.

وزیر خارجه آمریکا به رهبران افغانستان این پیغام ترامپ را منتقل نموده که اختلافات را کنار گذاشته و به یک توافق با طالبان برسند در غیر اینصورت علاوه بر کاهش یک میلیارد از یاری های آمریکا باید منتظر خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان باشند.

به نوشته ان بی سی، ترامپ نگران این موضوع است که رهبران افغانستان قادر به کنار گذاشتن اختلافات خود نبوده و این موضوعی تهدیدی برای توافق صلح آمریکا با طالبان برای انتها طولانی ترین جنگ آمریکا در این کشور باشد.

براساس توافق آمریکا و طالبان، باید 5 هزار زندانی طالبان آزاد شده و در مقابل این گروه با دولت افغانستان برای انتها جنگ و برقراری آتش بس به توافق برسد، موضوعی که نمایندگان طالبان و دولت افغانستان درباره آن تا به امروز به توافق نرسیده اند.

این در حالی است که عبدالله و غنی به صورت همزمان خود را رئیس جمهور جدید افغانستان معرفی نموده و کوشش های پامپئو برای قانع کردن دو طرف برسر تشکیل دولت وحدت ملی به نتیجه نرسیده است.

به گزارش این شبکه آمریکایی، ترامپ که امیدوار بود توافق صلح با طالبان را برجسته کند با اختلاف بوجود آمده میان رهبران و در حاشیه قرار دریافت توافق صلح به شدت عصبانی است.

به گفته مقامات ارشد آمریکا، ترامپ شخصا و پیش از سفر پامپئو به کابل این پیغام را امضا نموده است و سپس وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خصوصی با اشرف غنی پیغام ترامپ را به وی مخابره نموده است.

براساس این گزارش، پامپئو همچنین به عبدالله گفته است که از غنی حمایت نموده و ترامپ انتظار یک تیم و دولت واحد را در افغانستان دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این سفر غیرمنتظره به عبدالله و غنی هشدار داده است که مسئولیت هرگونه شکست در مذاکرات صلح برعهده این دو بوده و در صورت شکست مذاکرات ترامپ تمام سربازان را از افغانستان خارج خواهد نمود.

این در حالی است که یک مقام کاخ سفید اعلام نموده که امیدوار است پیغام پامپئو بتواند گره مسائل افغانستان را باز کند.

ر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2915

به "آمریکا، کابل راتهدید کرد؛ با طالبان توافق نکنید نیروهایمان را خارج می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، کابل راتهدید کرد؛ با طالبان توافق نکنید نیروهایمان را خارج می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید