48 هزار کودک در روسیه به کرونا مبتلا شده اند، واکسن ویژه بچه ها 9 ماه دیگر

به گزارش هیو بلاگ، تا به امروز 47 هزار و 700 کودک در روسیه به عفونت کووید-19مبتلا شده اند و این در حالی است که به گفته دانشمندان روس، تحقیقات به روی واکسنی مناسب بچه ها، تنها 9 ماه دیگر آغاز خواهد شد.

48 هزار کودک در روسیه به کرونا مبتلا شده اند، واکسن ویژه بچه ها 9 ماه دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، سه شنبه گفت که در این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی، عفونت ویروس کرونا در 47 هزار و 712 کودک تشخیص داده شده است.

در این گزارش یادآوری شده است که البته 32 درصد از این بچه ها هیچ علائمی بالینی نداشته و نیمی از آنها نیز شرایط خفیف بیماری را داشتند.

در همین رابطه، الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا را تولید و به ثبت رسانده، امروز در گفتگو با این خبرگزاری گفت که تحقیقات درباره واکسن ویروس کرونا برای بچه ها، ممکن است 9 ماه دیگر آغاز شود. به گفته وی، ابتدا باید آزمایشات مربوط به بزرگسالان بطور کامل انجام و بررسی لازم به روی تأثیرات احتمالی دارو به روی بدن افراد معین شود.

این دانشمند روس توضیح داد: مطالعات به روی استفاده از واکسن علیه عفونت کووید-19 برای بچه ها تنها می تواند زمانی آغاز شود که مطالعات به روی بزرگسالان کاملاً به پایان رسیده باشد، یعنی نتایج مرحله سوم آزمایشات پس از ثبت واکسن معین شده باشد. این آزمایشات 3 الی 4 ماه بطول خواهد انجامید و مطالعات روی نتایج آن حداقل شش ماه دیگر زمان می برد . بدین ترتیب کار به روی واکسنی مناسب بچه ها حداقل نه ماه دیگر آغاز خواهد شد.

گونتسبورگ همچنین یادآور شد که برای کنترل اطمینان بخش شیوع عفونت ویروس کرونا، واکسینه کردن دو سوم جمعیت، یعنی 70-75 میلیون نفر، ضروری است، بنابراین هنوز نمی توان در خصوص پیروزی کامل بر ویروس کرونا صحبت کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5330

به "48 هزار کودک در روسیه به کرونا مبتلا شده اند، واکسن ویژه بچه ها 9 ماه دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 هزار کودک در روسیه به کرونا مبتلا شده اند، واکسن ویژه بچه ها 9 ماه دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید