گالری عکس: دستفروشان سیب در نیویورک در عصر رکود بزرگ: هر سیب 5 سنت!

به گزارش هیو بلاگ، رکود بزرگ به رکود گسترده اقتصادی دنیا، یک دهه پیش از شروع جنگ دنیای دوم گفته می شود. شروع بحران بزرگ در دنیا با نوسان، اما در اغلب کشورهای دنیا از سال 1929 بوده و خاتمه آن اواخر دهه 1930 یا اوایل 1940 بوده است. بحران بزرگ را می توان عمیق ترین، طولانی ترین و گسترده ترین بحران اقتصادی سده بیستم دانست.

گالری عکس: دستفروشان سیب در نیویورک در عصر رکود بزرگ: هر سیب 5 سنت!

در این گالری عکس با هم به نیویورک در همین زمان می رویم، جایی که مردانی که اندکی پیش تر نان آور خانواده بودند، شرمنده از ناتوانی اقتصادی خود در پی جستن کاری بودند.

صنعت تولید و توزیع سیب، در این میان به یاری برخی از مردان بیکار آمد. سیب ها را به آنها به بهایی اندک می فروخت و بعد آنها هر سیب را 5 سنت به مردم می فروختند.

یکی از سوژه های جالب و تمام نشدنی عکاسی خیابانی، دستفروشان هستند. این دستفروشان و تمنای آنها برای فروش، چانه زدن های مردم با آنها، نوع اجناسی که می فروشند، امید یا ناامیدی و خستگی آنها، شیوه گرم کردنشان در زمستان ها، همه و همه سوژه های جاودان هستند.

به دستفروشی می توان از زوایای مختلف نگریست، در یک سوی آن غریو دعوت آنها به خرید و تجمع مردم شاید از دید برخی شور و نشاطی ایجاد کند. از سوی دیگر خُردی سبد اقتصادی آنها و تفکر به اینکه آنها برای سودی اندک مجبور هستند ساعت های طولانی بایستند و چشم انتظار مردم باشند، آدم را افسرده می کند. از بعد کلان اقتصادی هم رونق یافتن دستفروشی در برهه های خاص، جلوه هایی از سقوط اقتصادی را به رخ می کشد.

در این پست قبلا در قالب نوشتار و انتشار بریده ای کوتاه از یک کتاب، تصویر سیاه دوره افول اقتصادی آلمان بعد از جنگ جهانی اول را با شما به اشتراک گذاشته بودیم که در آن میان، تاملی در شرایط دستفروشی و دوره گردی خیابانی در آن عصر، تصویری بزرگ تر از تنزل جایگاه اقتصادی را ارائه می داد.

اما عکس هایی که وعده اش را داده بودیم:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3833

به "گالری عکس: دستفروشان سیب در نیویورک در عصر رکود بزرگ: هر سیب 5 سنت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری عکس: دستفروشان سیب در نیویورک در عصر رکود بزرگ: هر سیب 5 سنت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید