کف حمایتی بورس در آستانه شکست دوباره، بازار چه زمانی بازمی شود؟

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران : در خاتمه معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد در نمادهای شاخص ساز بیش از دو درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 215 هزار واحد رسید.

کف حمایتی بورس در آستانه شکست دوباره، بازار چه زمانی بازمی شود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین: در چند روز گذشته بازار سهام با ریزش مکرر همراه شده به طوری که در سرانجام معاملات امروز ، شاخص کل با کاهش 25 هزار و 369 واحد روبرو شد و در کانال یک میلیون و 215 هزار و 156 ایستاد.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز با کاهش 2 هزار و 796 واحد به رقم 366 هزار و 78 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به رقم 4 میلیون و 618 هزار میلیارد تومان رسید. در جریان معاملات امروز، بیش از 7.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 683 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 995 میلیارد تومان داد و ستد شد.

بعضی کارشناسان عقیده دارند برای به تعادل رسیدن بازار سهام به حدود 10 هزار میلیارد تومان پول احتیاج است اما دولت این مقدار پول را در اختیار ندارد و همچنین بازارگردان ها نیز به اندازه ای که مسئولان فکر می کردند کارایی لازم را نشان ندادند.

همچنین بعضی از کارشناسان می گویند: محدوده حمایتی بعدی شاخص کل یک میلیون و 150 هزار واحد است و شاخص کل تا زمان ثابت شدن قیمت دلار و معین شدن سایر متغیرها در این محدوده نوسان خواهد نمود.

کارشناسان می گویند نوسان اخیر بازار سرمایه تا چهارشنبه تداوم خواهد داشت. صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه به خبرگزاری خبرانلاین می گوید: بی تردید بازار با بهبود شرایط مالی به تدریج وارد فاز رونق می گردد اما از دست رفتن حمایت یک میلیون و دویست هزار واحدی فعلا اتفاق مناسبی برای بازار تلقی نمی گردد.

جعفر جمالی، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اعلام نموده است: طبق قانون مکلف است، علیه کسانی که فعالیت غیرمجاز نهادهای مالی مانند سبدگردانی، یا ارائه مشاوره سرمایه گذاری انجام می دهند، اقدام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ریزش شاخص بورس در ماه های گذشته، آیا پفراینده ای برای کانال های سیگنال فروشی و اغواگر مردم تشکیل شده است، گفت: اقدامات سازمان بورس در مقابله با ناهنجاری های بازار فارغ از شرایط شاخص و فراز و فرود آن است. قلمرو و طیف فعالیت ها در فضای مجازی، بسیار گسترده و گوناگون است.

همچنین محمد مهدی ناسوتی فرد، تحلیلگر بازار سرمایه،نیز در شرح جهت حرکت بازار شرح داده است: انتخابات امریکا بی تاثیر بر فرایند بازار سرمایه نبود اما این موضوع را می توان یک حاشیه تاثیر گذار بیان کرد. چرا که همواره گفته شده سهامداران در روبروه با هر اتفاقی صبوری نمایند و سرمایه گذاری بلند مدت را در پیش بگیرند تا سود مد نظر خود را کسب نمایند، هم اکنون که یک دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا هم شروع شده باز هم توصیه همان توصیه قبلی است.

بسیاری معتقدند بازار سرمایه به زودی در محدوده یک میلیون و 150 هزار تا یک میلیون و دویست هزار واحد به ثبات می رسد و به تدریج بازار از این مقطع بازیابی خود را شروع خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6079

به "کف حمایتی بورس در آستانه شکست دوباره، بازار چه زمانی بازمی شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف حمایتی بورس در آستانه شکست دوباره، بازار چه زمانی بازمی شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید