کاهش دما تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران : از آدینه هفته جاری تا یکشنبه آینده، کاهش دما بین 5 تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی کشور و از روز شنبه در نیمه شرقی کشور پیش بینی می گردد.

کاهش دما تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس؛ صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اعلام کرد: امروز در اغلب مناطق کشور سکون نسبی جو حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب تشکیل و تجمیع غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده ها می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می گردد و در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، تهران، البرز، گیلان همچنین غرب مازندران و بخش هایی از استان مرکزی، سبب بارش باران خواهد شد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج شنبه چهارم دی ماه فعالیت این سامانه گسترده تر می گردد و کل نیمه غربی کشور و بخش هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور را در بر خواهد گرفت.

ضیائیان افزود: بارش در مناطق جنوبی کشور به ویژه استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خلیج فارس با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بعضی ساعات همراه است همچنین در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارش در سواحل دریای خزر شدت می یابد؛ شدت بارش ها روز پنج شنبه در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، گیلان، اردبیل و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

وی اعلام کرد: روز آدینه پنجم دی بارش در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق خواهیم داشت و به تدریج با حرکت سامانه به سمت شرق بارش در نوار غربی کشور کاهش می یابد.

ضیائیان افزود: شدت بارش ها روز آدینه در استان های مازندران، گلستان و گیلان، بخش هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز شنبه 6 دی ماه این سامانه در شرق سواحل خزر، بخش هایی شمال شرق کشور فعال است و روز یکشنبه از کشور خارج می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از آدینه هفته جاری تا یکشنبه آینده کاهش دما بین 5 تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی کشور و از روز شنبه در نیمه شرقی کشور پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: از اواخر وقت فردا تا روز شنبه 6 دی دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و از اواخر وقت پنج شنبه شمال دریای خزر و روزهای آدینه تا یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی افزود: در مناطقی که ذکر شد غرق شدن شناگران و قایق های کوچک ، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل پیش بینی و توصیه می گردد ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 6 زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش باران پیش بینی می گردد بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 3 درجه خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6620

به "کاهش دما تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما تا 10 درجه در نیمه شمالی و غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید