کالاهای ایرانی باید با برند جغرافیایی عرضه گردد

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/قم فعال ایرانی حقوق مالکیت فکری در سوئیس بر لزوم برندینگ محصولات ایرانی با مشخصه جغرافیایی از جمله برند فرش قم در بازار اروپا و سراسر دنیا تاکید نمود.

کالاهای ایرانی باید با برند جغرافیایی عرضه گردد

ساناز جوادی چهارشنبه شب در ارتباط ویدویی از سوئیس با اولین همایش تخصصی امنیت کسب و کار پیشگیری که چهارشنبه شب در تالار مرکزی شهر در قم برگزار گردید، گفت: با توجه به پروژه هایی که در سال آینده به زودی توسط دولت های مختلف از جمله دولت سوئیس و ارگان های مختلف سازمان ملل برای حمایت از صنایع کشاورزی و دستی انجام می گردد، سالی پرتکاپو برای صنایع ایرانی در عرصه حضور در جامعه جهانی خواهد بود.

وی اضافه نمود: در این زمینه باید فعالیت های مناسبی در زمینه برندینگ و حمایت از محصولات ایرانی را در قالب سیستم مالکیت فکری انجام دهیم، تمرکز اقتصاد ایران روی اقتصاد دانش بنیان است و به همین دلیل ارتقای سیستم مالکیت فکری دارای اهمیت فراوان است.

کارشناس حقوقی مالکیت فکری با ذکر این مطلب که سوئیس و اتحادیه اروپا برای افزایش تجارت با ایران در این سیستم دغدغه دارند، توضیح داد: بازرگانان و شرکت ها و استارتاپ های ایرانی برای توسعه بازار به خارج از ایران این دغدغه را دارند که محصولات و ایده های آنها در بازار خارج از کشور به خصوص در اروپا با چالش روبرو گردد.

وی گفت: عدم مدیریت و آموزش مسائل بسیاری برای سرمایه گذاران و ایده پردازان ایجاد نموده است. کشورهای توسعه یافته ثبت این حقوق و ثبت آنها در بازارهای هدف را دنبال می نمایند. بازرگانان ایرانی به دلیل عدم برندینگ بازارهای خود را از دست می دهند.

جوادی با ذکر این مطلب که کالاهای ایرانی باید به نام مناطق ایرانی برند شوند، گفت: اگر این کار انجام گردد این کالاها با شکل برندینگ بهتری به شکل متمایز در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی توضیح داد: این کالاها تحت نظام برندینگ باید با کیفیت استاندارد بازار هدف عرضه گردد. اگر چنین کاری انجام گردد اعتماد خریداران به کالای ایرانی افزایش پیدا می نماید. بسیاری از محصولات ایرانی بدون اسم ایران و به خصوص به شکل فله و با قیمت بسیار پایین به ویژه در بخش کشاورزی عرضه می گردد.

جوادی یادآورشد: امروزه کشورهایی چون ترکیه و عمان و عراق کالاهای فله ایرانی را با برند خود به بازارهای هدف عرضه می نمایند؛ مثلا فرش قم در اروپا شناخته شده است ولی وقتی بدون برند وارد این بازار می گردد کسی این کالا را نمی شناسد و طبعا با قیمت پایین تری آن را می خرد.

وی گفت: مدیریت مالکیت فکری که صرفا منحصر به ثبت نباشد و استراتژی های استارتاپی و بازرگانی که به این سمنت نرود با شکست روبرو خواهد شد. نشان جغرافیایی در عرصه برندینگ اهمیت خاصی پیدا نموده است و ایران هم جزو کنوانسیون مالکیت فکری است که باید از این ظرفیت استفاده گردد.

وی در سرانجام با ذکر این مطلب که مبحث نشان جغرافیایی نقش مهمی در ثبت برندینگ محصولات کشاورزی و صنایع دستی دارد، توضیح داد: کلیه عوامل جریان فراوری از فراوری نماینده اولیه و فروشنده مواد اولیه و... تا فروشنده شرکت بسته بند و صادر نماینده باید در جریان فراوری برند به خصوص در بحث نشان جغرافیایی نقش آفرین باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1229

به "کالاهای ایرانی باید با برند جغرافیایی عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالاهای ایرانی باید با برند جغرافیایی عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید