چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است

به گزارش هیو بلاگ، رئیس دوره ای اوپک گفت: امروز بحث های مهمی در نشست اوپک داریم و همه توجه جهان به اوپک است که چه تصمیمی اتخاذ می شود.

چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره ای اوپک امروز (دوشنبه، 10 آذرماه) در افتتاحیه یکصد و هشتادمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، گفت: سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، سالی پر از چالش بوده است و اقتصاد جهان در رکود شدیدی به سر می برد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تقاضا در سال آینده نیز همچنان فرایند نزولی داشته باشد، افزود: این رقم 9 میلیون بشکه اعلام شده است.

عطار گفت: شرایط به همین شکل در سال 2021 ادامه خواهد یافت، اما انتهای جهت روشن خواهد بود و اقتصاد جهانی حدود 4.4 درصد در این سال رشد می کند.

وی با بیان اینکه اوپک در طول 60 سال فعالیت خود فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته و همچنان با حمایت متحدانش از بازار حمایت می کند، افزود: کسی پیش بینی نمی کرد این همکاری چهار سال طول بکشد.

یکصد و هشتادمین نشست اوپک در شرایطی برگزار می شود که اعضای کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک - غیراوپک (JMMC) در نشست شامگاه یکشنبه (نهم آذرماه) نتوانستند درباره سیاست های تولید اوپک پلاس به اجماع برسند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6377

به "چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید