پیشنهاد ثبت بازارهای جهانی صنایع دستی نخستین بار به وسیله ایران ارائه شد

به گزارش هیو بلاگ، پویا محمودیان در سومین اجلاس بین المللی دبیران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که به شکل مجازی و ویدئو کنفرانس امروز چهارشنبه 13 مرداد 1400 برگزار گردید، گفت: ثبت جهانی یک شهر یا روستا، امری بسیار مهم محسوب می گردد و شهر یا روستای مورد نظر باید واجد شرایط خاص گردد تا بتواند چنین عنوانی را کسب کند.

پیشنهاد ثبت بازارهای جهانی صنایع دستی نخستین بار به وسیله ایران ارائه شد

او اضافه کرد: اما آنچه که بیش از هر چیز در این میان دارای اهمیت است، توان تعامل بالای مسئولان عالی رتبه یک شهر یا روستای دنیای در جمیع زمینه ها با دیگر شهرها و روستاهای دنیا است به عبارت دیگر یک شهر دنیای باید در موضوع خاص خود مقبولیت و مرکزیت دنیای داشته باشد. یعنی بتواند برای دیگر شهرهای فعال در آن زمینه، نقش الگو را ایفا نموده و در عین حال بتواند به سیاست گذاری بپردازد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور توضیح داد: لازم است زیر ساخت های لازم ارتباطی در چنین مناطقی فعال و نهادهای مربوطه در خدمات رسانی کاملا ورزیده باشند. دنیای شدن فرصتی برای دیده شدن و در مرکز توجه قرار گرفتن به وسیله گردشگران، تجار، علاقه مندان به هنر و ... است.

محمودیان اعلام کرد: شهرها و روستاهای دنیای صنایع دستی فرصتی درخشان و ناب برای معرفی فرهنگ و هنر یک کشور است. در ایران 14 شهر و روستای دنیای صنایع دستی و دو شهر خلاق صنایع دستی وجود دارد. بعلاوه ایران 52 شهر و روستای ملی صنایع دستی دارد که پرونده ملی شدن شهرها و روستاها پیش زمینه آمادگی یک شهر و روستا برای قرار گرفتن در مرحله دنیای شدن است.

او اظهار کرد: ملی شدن شهر و روستاها انگیزه ای ارزشمند برای ارتقای شاخص های صنایع دستی این شهر و روستاها هستند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: با توجه به اهمیت صندلی صنایع دستی دنیا و تعداد افرادی که در درآمدزایی، اشتغال آفرینی، حفظ هنر و فرهنگ، یاری به اقتصاد خانوار و ... در این حوزه نقش آفرینی می نمایند در سرانجام این اجلاس امیدوارم که با همفکری، یاری و همکاری یکدیگر بتوانیم به موضوع شبکه سازی، بازارهای مشترک، زمینه سازی برای ارتباط، تعامل و ... دست پیدا کنیم.

او توضیح داد: امروز تجربیات بیان شده به وسیله مهمانان خارجی این اجلاس به طور یقین برای ما بسیار ارزشمند و قابل استفاده خواهد بود، بعلاوه برگزاری جلساتی بین مسئولان شهر و روستاهای دنیای موجب دستیابی به مدل های کاری مشترک خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در حاشیه سومین اجلاس بین المللی دبیران و شهرداران شهرهای دنیای صنایع دستی از ابراهیم علی میرچی، حسین رمضانی محمدی، فریده آقا حسینی و میترا رئیسی از بازنشستگان سال 99 معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن فجر این وزارتخانه امروز چهارشنبه 13 مرداد 1400 تقدیر کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8893

به "پیشنهاد ثبت بازارهای جهانی صنایع دستی نخستین بار به وسیله ایران ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ثبت بازارهای جهانی صنایع دستی نخستین بار به وسیله ایران ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید