موتورسیکلت ها به کولر و بخاری مجهز شدند

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، گرما و سرمای محیط جانبی در تابستان و زمستان در زمان موتورسواری آزاردهنده است. با توجه به محدودیت های خاص این وسیله نقلیه، نمی توان در آنها وسایل سرمایشی و گرمایشی متعارف در خودروهای عادی را نصب کرد. از همین رو شرکت آمریکایی ایندین موتورسایکل جایگاه خاصی موسوم به ClimaCommand طراحی نموده که مجهز به دکمه هایی برای ایجاد گرما و سرما است.

موتورسیکلت ها به کولر و بخاری مجهز شدند

با فشردن این دکمه ها بدنه جایگاه گرم یا سرد می گردد و انتقال این گرما و یا سرما به بدن موتورسواران در زمستان و تابستان حس مطبوعی را در آنها ایجاد می نماید. مقدار این گرما و سرما نیز بر مبنای علاقه سرنشینان قابل تنظیم و تغییر است.

جایگاه یادشده با استفاده از نانو موادی از جنس گرافن فراوری شده که خاصیت رسانایی آن را افزایش می دهد. ایجاد گرما و سرما در این جایگاه هم با استفاده از یک ماژول ویژه ترموالکتریکی صورت می گیرد. برای راننده موتور و سرنشین جایگاه عقب نیز قابلیت کنترل جداگانه میزان گرما و سرما به صورت اندک، متوسط و زیاد در نظر گرفته شده است. جایگاه مذکور 1200 دلار قیمت دارد و بر روی طیف گسترده ای از موتورسیکلت ها قابل نصب است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4396

به "موتورسیکلت ها به کولر و بخاری مجهز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلت ها به کولر و بخاری مجهز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید