مشکل بزرگ امروز کشور افزایش نقدینگی است

به گزارش هیو بلاگ، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: مشکل بزرگی که امروز با آن روبرو هستیم افزایش نقدینگی و بنگاه داری بانک هاست.

مشکل بزرگ امروز کشور افزایش نقدینگی است

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت وگو با ، درباره تاثیرگذاری مجلس کارآمد بر شرایط معیشتی و مالی مردم، گفت: طبق قانون اساسی و تقسیم وظایف، زمانی که دولت رای اعتماد وزرا را از مجلس می گیرد، به این معنی است که اولین نقطه شروع در چینش کابینه با نظر مجلس انجام می گردد و مجلس در رایزنی هایی که قبل و پس از رای گیری دارد می تواند جلوی رای آوری افراد ناکارآمد یا احیاناً مسئله دار را بگیرد.

او اضافه نمود: وقتی کابینه رای گرفت دولت لوایح خود را به مجلس ارائه می نماید و برای پیشبرد اهداف خود، از لایحه بودجه گرفته تا لوایح دیگر را به مجلس ارائه می دهد. در واقع کابینه به نوعی اتاق فکر دولت برای آنالیز لوایح و رای یا اصلاح برای ارائه به مجلس است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در ادامه اظهار داشت: پس از اینکه مجلس لوایح را به شکل قانون برای اجرا تحویل دولت داد، در مراحل مختلف می تواند با شاخص گذاری هایی، بر نحوه اجرای آنها نظارت کند. مجلس همچنین می تواند از ابزار تذکر، سوال، استیضاح، عدم کفایت و تفحص بر اجرای صحیح قوانین نظارت داشته باشد.

شاکری با بیان اینکه مجلس ابزار کمی در دست ندارد، تاکید نمود: اگر انجام این وظایف تبدیل به یک بازی سیاسی گردد و مجلس به جای اعمال نظارت صحیح، به دنبال اعمال رفاقت فسادانگیز باشد، این اعمال باعث می گردد که مجلس به یکی از زیرمجموعه های دولت تبدیل گردد. بعضی در مجلس تصور می نمایند که اگر نظارت بر دولت را انجام دهند، از آنجایی که دولت از همفکران خود آنهاست، موجب ایجاد ذهنیت ناکارآمدی در مردم می شوند، لذا این کار را انجام نمی دهند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: این دلایل قابل قبول نیست؛ مجلس کارآمد می توانست به عدم ایجاد شرایط موجود یاری کند و مجلس کارآمد می تواند به اصلاح شرایط موجود یاری کند.

شاکری اظهار کرد: مشکل بزرگی که امروز با آن روبرو هستیم افزایش نقدینگی است.؛ امروز ما شاهد این موضوع هستیم که نقدینگی 7 برابر بیشتر شده است. همچنین بانک ها روی نیمی از سپرده های مردم کار های بنگاه داری انجام می دهند که خلاف قانون و در واقع انحراف از سیاست های پولی و بانکی است.

او در خاتمه توضیح داد: امروز ما مسائل بسیاری در حوزه قاچاق، بنزین و موضوعات دیگری که پیش آمد داریم اما در صورت داشتن یک مجلس کارآمد می توانستیم از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم، ولی چون اکثریت مجلس در آن صندلی اصلی خود قرار ندارند چنین اتفاقی نیفتاد. همه این شرایط موجود بر شانه دولت نیست و بخش بزرگی از آن مربوط به ناکارآمدی مجلس است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1349

به "مشکل بزرگ امروز کشور افزایش نقدینگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل بزرگ امروز کشور افزایش نقدینگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید