مشاهده دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ در زیستگاه های شرق استان تهران

به گزارش هیو بلاگ، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران از مشاهده دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ در شرق استان خبر داد.

مشاهده دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ در زیستگاه های شرق استان تهران

به گزارش ، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در حاشیه برنامه سرشماری پستانداران زیستگاه های شرق استان، پیروز به مشاهده و تصویر برداری از دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ شدند.

وی با بیان اینکه این گونه ارزشمند دیرزمانی است که در زیستگاه های سطح استان مشاهده نشده است، افزود: این پرنده معمولاً در زمستان ها در ایران دیده شده و در آذربایجان و نواحی جنوبی دریای خزر و به تعداد کمتر در استان های خوزستان و فارس مشاهده شده و جمعیت آن ها رو به کاهش است.

گفتنی است؛ طول بدن غاز پیشانی سفید بزرگ 65 تا 75 سانتی متر است، پرنده بالغ به وسیله لکه بزرگ و سفید پیشانی، منقار صورتی رنگ، پا های نارنجی و راه راه پهن سیاه نامنظم روی شکم از غاز خاکستری و غاز پا زرد تشخیص داده می شود، رفتار و پرواز این پرنده شبیه غاز خاکستری است، با این تفاوت که سریعتر بال می زند و پیش بالش تقریبا قهوه ای رنگ است و این پرنده در مناطق تالابی، نیزار، دریاچه های آب شیرین، شالیزار ها و مزارع گندم و جو و علوفه به سر برده و در نواحی باتلاقی و توندرا تولید مثل می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1263

به "مشاهده دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ در زیستگاه های شرق استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ در زیستگاه های شرق استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید