مرکز تخصصی پایش و مقابله با استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در اتاق قزوین راه اندازی می شود

به گزارش هیو بلاگ، جلسه تخصصی و کارشناسی بررسی چگونگی مصرف برق در سطح استان با توجه به مقیاس های استخراج ارزهای دیجیتال برگزار شد.

مرکز تخصصی پایش و مقابله با استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در اتاق قزوین راه اندازی می شود

مهدی بخشنده رئیس اتاق قزوین در این نشست گفت: موضوع مهمی که در ماه های اخیر علاوه بر شرایط شیوع کرونا، اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار داده، استخراج غیرمجاز رمز ارزهای اینترنتی و تأثیرات ویرانگر آن بر فرایند تولید و رونق اقتصادی استان است.

او افزود: خوشبختانه اتاق قزوین از ظرفیت بسیار خوب شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی استان برخوردار است و دو سال اخیر توانسته ایم با تعامل مؤثر با دستگاه های اجرایی استان از فعالان واقعی اقتصادی حمایت کرده و در کنار آن با فعالان اقتصادی غیرواقعی مقابله کنیم.

رئیس اتاق قزوین تأکید کرد: موضوع استخراج رمز ارزها و به دست آوردن ارزهای دیجیتال برای بعضی ها بسیار جذاب است و ما به دلیل احساس نگرانی در این خصوص ورود کردیم تا ضمن هماهنگی با مدیران شرکت برق، نیروی انتظامی، رسانه ها و دستگاه های اجرایی مرتبط و یکسان سازی دیتاهای مؤثر با مصرف بی سابقه برق در راستای استخراج غیرمجاز و غیرقانونی رمز ارزها مقابله عملی و علمی صورت بگیرد.

در ادامه بهادیوند چگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز گفت: ما امسال قراراست مصارف برق کلیه مشترکین اعم از صنعتی یا خانگی را بررسی کنیم و حتما اگر مصارف برق افزایش ناگهانی داشته باشد، برخوردهای قانونی لازم صورت می گیرد.

همچنین یوسف زادگان، رئیس انجمن برق استان قزوین نیز اظهار کرد: متأسفانه میزان مصرف و هزینه برق برای استخراج ر بسیار بالاتر از دیگر رمز ارزهاست و ادامه این فرایند، آینده زیست بشر را دچار مشکل خواهد کرد. ازیک طرف باید احترام تولیدکنندگان در عمل حفظ شود و از طرف دیگر رسیدگی قانونی وجدی به کسانی که در واحدهای تعطیل شده به این کار دست می زنند، صورت گیرد.

فاروقی، رئیس دپارتمان گمرک و تجارت استان قزوین نیز شرح داد: واحدهای تعطیلی شده ای که فضاهای خود را برای استخراج رمز ارزها در اختیار دیگران می گذارند، در ارتکاب این عمل شریک هستند و پیشنهاد ما تشکیل یک کمیته تخصصی برای شناسایی، پیگیری و اقدام در این زمینه است.

در ادامه این نشست نمایندگان استانداری، سازمان صمت و نیروی انتظامی ضمن ابراز نظرات خود، خواستار رسیدگی به حدود 1000 واحد صنعتی نیمه فعال یا تعطیل، تشکیل یک مرکز اختصاصی درباره رمز ارزها مثل پلیس 110 و سامانه تعریف شده ای برای آن و شناسایی تمامی مراکز استخراج رمز ارزها در استان شدند.

در سرانجام این نشست مقر رشد به دلیل اهمیت فوق العاده این موضوع در سطح اقتصاد استان و منطقه، این موضوع با سرفصل کارشناسی شده در صحن علنی شورای گفت وگوی استان قزوین مطرح شده و یک مرکز تخصصی با حضور نخبگان اقتصادی، پلیس فتا و کارشناسان وزارت نیرو و سازمان صمت استان در محل اتاق قزوین راه اندازی شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8201

به "مرکز تخصصی پایش و مقابله با استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در اتاق قزوین راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تخصصی پایش و مقابله با استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال در اتاق قزوین راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید