ظریف و لاوروف بر سر یک میز به گفت وگو نشستند

به گزارش هیو بلاگ، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز در مسکو ملاقات و به گفت وگو پرداختند.

ظریف و لاوروف بر سر یک میز به گفت وگو نشستند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در دومین مقصد سفرش پس از ترکیه وارد فدراسیون روسیه شد، دقایقی قبل با سرگئی لاوروف همتای روس خود در شهر مسکو ملاقات و به گفت وگو نشست.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو درباره رایزنی های ایران و روسیه مطرح نمود: روابط ایران و روسیه به عنوان دو همسایه راهبردی است و ضرورت دارد که همیشه در حال مشورت باشیم.

به گفته وی شرایط ویژه بین المللی در زمان کنونی باعث می گردد که این ضرورت دوچندان گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: روابط دوجانبه و مالی و همکاری های مالی بین ایران و روسیه و پروژه های مشترکی که در ایران توسط پیمانکاران روسی انجام می گردد، همکاری در حوزه انرژی و همکاری های منطقه ای از جمله در بحث سوریه، اجلاس آستانه و ضرورت برگزاری هر چه سریع تر اجلاس سران آستانه برای رسیدگی به شرایط وخیم در سوریه و ادلب، بحث یمن، لیبی و افغانستان و سایر مباحث از موضوعاتی است که احتیاج به هماهنگی و همفکری بین ما و روسیه دارد.

ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفته بود: روز 16 ژوئن، وزیر خارجه ایران جواد ظریف برای یک سفر کاری به مسکو خواهد آمد. او برای رایزنی درباره شرایط روابط روسیه و ایران شرایط اجرای برجام با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات خواهد نمود.

محمدجواد ظریف هشتم دی ماه 1398 سفری به روسیه داشت و نهم دی ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود ملاقات و به گفت وگو پرداخت. او 17 اردیبهشت ماه 1398 نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف بعضی تعهدات برجامی در 18 اردیبهشت ماه ملاقات و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 10 شهریور ماه 1398 نیز به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو برای ملاقات و تبادل نظر با مقامات روسیه وارد مسکو شد و 11 شهریور ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به تبادل نظر پرداخت.

ظریف و لاوروف پس از آخرین ملاقاتشان چند بار نیز با هم تلفنی گفت وگو نموده بودند.

وزیر خارجه ایران پیش از سفر به مسکو در سفری به استانبول با همتای ترکیه ای خود و مقامات ارشد این کشور ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت وگو پرداخت.(اینجا بخوانید)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3989

به "ظریف و لاوروف بر سر یک میز به گفت وگو نشستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و لاوروف بر سر یک میز به گفت وگو نشستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید