شرکت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، به گفته سرگی گولابف یکی از مدیران ارشد کاسپراسکای شرکت های تبلیغاتی جزئی ترین اطلاعات را در مورد کاربران گوشی های اندرویدی جمع آوری می کنند.

شرکت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند

هدف از جمع آوری اطلاعات مذکور شخصی سازی آگهی های به نمایش درآمده برای هر کاربر بر اساس سلایق، علایق و غیره است. نکته جالب اینکه برخی از شرکت های تبلیغاتی از طریق اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی هر کاربر بی سروصدا داده هایی را در مورد وی جمع آوری می کنند که گوگل آنها را مجاز ندانسته است. اما سهل انگاری گوگل در این زمینه باعث می شود تا شرکت های یادشده به راحتی تخلف کرده و حریم شخصی کاربران را نقض کنند.

به عنوان نمونه، اگر کاربری عکس های سلفی زیادی از خود بگیرد و بر روی گوشی خود برنامه های اینستگرام و اسنپ چت را نصب کرده باشد، شرکت های تبلیغاتی نتیجه می گیرند که چنین کاربری باید تبلیغاتی در مورد اپلیکیشن هایی دریافت کند که افزودن جلوه های بصری و فیلتر را به هر عکس ممکن می کنند.

شرکت های تبلیغاتی برای شناسایی دقیق هر گوشی و هر کاربر اطلاعاتی مانند شماره کد خاص IMEI تلفن های همراه را جمع آوری می کنند.

این مدیر ارشد کاسپراسکای می گوید در بیش از 70 درصد از اپلیکیشن های موجود در پلی استور گوگل ابزاری مخفی شده که جمع آوری اطلاعات فوق الذکر را ممکن می کند. از جمله برنامه های محبوبی که حاوی این ابزار مخفی هستند می توان به 3D Bowling، Clean Master و CamScannerاشاره کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1360

به "شرکت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید