سند ملی سالمندان منتشر شد

به گزارش هیو بلاگ، تهران (پانا) - سازمان برنامه و بودجه کشور سند ملی سالمندان کشور را با رویکرد پرداختن به پدیده سالمندی به عنوان یک فرصت و ظرفیت برای جامعه منتشر کرد.

سند ملی سالمندان منتشر شد

به گزارش سازمان برنامه و بوجه کشور در تهیه این سند، 17 دستگاه عضو شورای ملی سالمندان کشور و 23 دستگاه دیگر مشارکت داشته اند.

در این سند آمده است که در دوران سالمندی، انسانی که از کوران زندگی بیرون آمده تبدیل به انسانی باتجربه تر، حرفه ای تر، عاقل تر، فهیم تر و کامل تر می گردد. به بیانی دیگر سالمند، به سرمایه و پشتیبان بزرگی برای خود، خانواده و جامعه تبدیل می گردد و حالا نوبت ماست که به عنوان مدیران، مسئولین، کارشناسان جامعه، فرزندان و ... از این سرمایه های فرزانه استفاده کنیم و بهره مند شویم.

در سند سالمندی کشور بر اساس الگوهای برنامه ریزی علمی و مشارکتی و سپس با توجه به اسناد بالادستی، شرایط موجود و شرایط مطلوب مورد نظر، شش هدف جامع ذیل احصا شده است: ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در مورد پدیده سالمندی؛ توانمندسازی سالمندان؛ حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان؛ تقویت حمایت های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی؛ توسعه زیرساخت های موردنیاز در امور سالمندی و تأمین منابع اقتصادی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان. سپس در این سند طی مراحل مختلف، راهبردها و سیاست های اجرایی تدوین شده است.

همچنین، فایل الکترونیکی تمام متن سند بر روی سایت معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7896

به "سند ملی سالمندان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند ملی سالمندان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید