سایه سنگین افغانستان بر نشست ناتو

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران - گروه بین الملل: در حالی که افغانستان هر روز صحنه رویدادهای خونین است سران کشورهای عضو ناتو امروز دوشنبه در بروکسل درباره شرایط این کشور به بحث می پردازند.

سایه سنگین افغانستان بر نشست ناتو

بر اساس این گزارش، هیات آمریکا با حضور جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این اجلاس حاضر می گردد.

گزارش ها حاکی است در جریان اجلاس سران ناتو که از روز دوشنبه 24 خرداد آغاز می گردد، دو موضوع مهم در جریان این مصاحبهها مطرح و آنالیز خواهد شد. مسئله افغانستان از این رو که با توجه به خروج نیروهای نظامی آمریکایی نیازمند حمایت ها برای صلح و ثبات است. دیگر مسئله مهم حمایت از اوکراین است به ویژه که روابط کی یف و مسکو در خصوص تحرکات نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، شاهد بعضی تنش ها است.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هم با صدور بیانیه ای اظهار داشت لوید آستین وزیر دفاع این کشور امروز راهی سفر به مقصد ناتو برای همراهی با رئیس جمهوری آمریکا می گردد.

بر اساس بیانیه پنتاگون، رئیس جمهور آمریکا در خصوص تعهد واشنگتن به ناتو، امنیت دو سوی اقیانوس اطلس و همچنین دفاع مشترک، تاکید خواهد نمود.

طبق اعلام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه این هفته به واشنگتن بازگشته و با شماری از رهبران دفاعی ناتو در خصوص اینکه چگونه این اتحاد می تواند به بهترین شکل برای مقابله با محیط امنیتی منطقه ای و جهانی و در دوران رقابت استراتژیک انطباق پیدا کند، مصاحبه خواهد نمود.

آمریکا در اندیشه بازگشت به افغانستان

در چنین شرایطی در حالی که طالبان بر لزوم خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان تاکید دارد، معاون پنتاگون در کنگره از آمادگی نیروهای آمریکایی برای بازگشت به افغانستان در پی پیشروی نیروهای طالبان و احتمال سازماندهی دوباره القاعده اطلاع داد.

رونالد مولتری گفته است که امکان دارد القاعده باردیگر ظاهر شده و به آمریکا حمله کند و به همین دلیل سازمان های اطلاعاتی این کشور فعالیت گروه های تروریستی و القاعده را زیر نظر دارند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم بتازگی گفته است که فرودگاه کابل و زیرساخت های حیاتی دیگر در افغانستان، برای جامعه جهانی مهم است.

وی در یک نشست خبری در بروکسل تأکید نموده است که این زیر ساخت ها برای ادامه حضور دیپلماتیک تمامی کشورها در افغانستان و نیز برای انتقال یاری های توسعه ای اهمیت دارد.

دبیرکل ناتو گفت که ما با اعضای ناتو درباره حفاظت از زیرساخت های مهم مانند فرودگاه کابل کار می کنیم.

به گفته وی، ناتو از این کار حمایت خواهد نمود و اکنون این را آنالیز می کنیم که ناتو چگونه می تواند بخشی از این کوشش ها باشد.

وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور آمریکا با همتای ترکیه ای خود در باره تأمین امنیت فرودگاه کابل توسط ترکیه ملاقات و مصاحبه می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8388

به "سایه سنگین افغانستان بر نشست ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین افغانستان بر نشست ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید