زاخارووا از واکنش غرب به حادثه رایان ایر شگفت زده شد

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، از واکنش کشورهای غربی به فرود اجباری هواپیمای مسافربری رایان ایر در بلاروس شگفت زده شده است.

زاخارووا از واکنش غرب به حادثه رایان ایر شگفت زده شد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی فیس بوکی نوشت: تکان دهنده است که غرب حادثه در حریم هوایی بلاروس را تکان دهنده می داند.

به گفته این سخنگو، دموکراسی های متمدن کیفیت رهبران خود را از دست داده اند.

ماریا زاخارووا اضافه کرد: همه چیز باید تکان دهنده دیده شود، از فرود اجباری هواپیمای رئیس جمهوری بولیوی در اتریش به درخواست آمریکا تا فرود اجباری یک هواپیمای بلاروسی حامل فعال ضد میدان در اوکراین، آن هم تنها 11 دقیقه پس از تیک آف. یا اینکه آنها اصلا نباید با رفتارهای مشابه دیگران شوکه شوند.

روز یکشنبه مقام های بلاروس هواپیمای مسافربری رایان ایر متعلق به ایرلند را که از آتن راهی لیتوانی بود، به ظن وجود بمب داخل هواپیما وادار به فرود اضطراری کردند اما بعد یک روزنامه نگار مخالف را که در این پرواز حضور داشت، بازداشت کردند. این اقدام با محکومیت اروپا و آمریکا روبرو شد.

فرد بازداشت شده در این پرواز، رومان پروتاسویچ است. این روزنامه نگار 26 ساله برای سرویس خبری آنلاین نکستا (NEXTA) مستقر در لهستان کار می کند که سال گذشته در زمان اعتراضات گسترده علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس تصاویری از این تجمع ها منتشر می کرد. یک جنگنده میگ-29 بلاروس این هواپیما را تا زمان فرود در مینسک اسکورت کرد.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8465

به "زاخارووا از واکنش غرب به حادثه رایان ایر شگفت زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا از واکنش غرب به حادثه رایان ایر شگفت زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید