دستگیری سرشاخه های اصلی فیشینگ یک هزار میلیارد ریالی در زنجان

به گزارش هیو بلاگ، فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری سرشاخه های اصلی فیشینگ کاران حرفه ای در داخل و خارج از کشور با هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

دستگیری سرشاخه های اصلی فیشینگ یک هزار میلیارد ریالی در زنجان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش با اعلام این خبر گفت: در پی وصول چندین فقره شکوائیه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان، شناسایی و دستگیری عاملان، در دستور کار پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری اعضای این باند با هماهنگی دادستان استان زنجان و همکاری پلیس فتا ناجا و پلیس اینترپل طی 5 فقره نیابت قضائی به استان های مختلف انجام گرفت، اضافه نمود: با توجه به وسعت دامنه کلاهبردارى ها در سطح کشور معین شد، مجرمان با ارسال پیامک های انبوه به 35 میلیون نفر با عناوین مختلف از جمله قطعی یارانه و کارت سوخت یا ارائه خدمات بانکی، کاربران فضای مجازی را به درگاه های جعلی کشانده و پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب های آن ها می کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری 6 نفر از متهمان اصلی پرونده که 2 نفر از این متهمان در خارج از کشور اقامت داشتند، گفت: این متهمان با تهیه کارت بانکی اجاره ای با ترفند های مختلف اقدام به پولشویی و خرید انواع ارز می کردند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه مسئولیت حقوقی کارت های بانکی برعهده مالک آنهاست، شرح داد: این کلاهبرداران هزار میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فیشینگ در سطح کشور کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به مفتوح بودن پرونده شهروندان درصورت داشتن شکایت به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند، به شهروندان توصیه کرد به تبلیغات فضای مجازی در خصوص اجاره کارت بانکی توجه نکنند و در خرید های اینترنتی مراقب اطلاعات بانکی خود باشند و از صفحات اصلی درگاه های بانکی استفاده کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3866

به "دستگیری سرشاخه های اصلی فیشینگ یک هزار میلیارد ریالی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری سرشاخه های اصلی فیشینگ یک هزار میلیارد ریالی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید