خبری خوش برای خوابالوهایی که دنبال لاغری هستند

به گزارش وبلاگ فانتوپ، باشگاه خبرنگاران/ در تحقیقاتی که متخصصان مؤسسه مطالعاتی سالک آمریکا انجام دادند، معین شد افراد چاق به وسیله خواب نیز می توانند وزن خود را کاهش دهند.

خبری خوش برای خوابالوهایی که دنبال لاغری هستند

اگر شما فردی کاملا سالم و با رژیم غذایی متوازن هستید و برنامه خواب سالمی دارید، به شما تبریک می گوییم، اما اگر شما مانند بعضی از افراد فکر می کنید حفظ تمامی قوانین برای یک سبک زندگی سالم، کاری سخت است، این گزارش را تا سرانجام بخوانید.

بیشتر بخوابید، بیشتر وزن کم کنید

طبق یافته های جدیدی که از سوی مؤسسه مطالعاتی سالک واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا (The Salk Institute) به دست آمده، بیشتر ما چندین وعده غذایی میل می کنیم. دانشمندان بر این باورند که بهترین راه برای جلوگیری از خوردن میان وعده ها در شب، بکارگیری یک عادت خواب سالم و تغییر زمان بعضی وعده های غذایی است.

دانشمندان برای اثبات این نظریه خود، از افرادی که در طی روز، به میزان 14 ساعت مواد خوراکی مصرف می نمایند، خواستند تا زمان خوردن خود را به 11 ساعت در روز کاهش داده و سه ساعت باقی مانده را بخوابند. پس از این آزمایش و بعد از گذشت 16 هفته، این افراد حدود 3.5 درصد از وزن خود را از دست داده بودند؛ بنابراین می توانیم بگوییم بیشتر خوابیدن به معنای واقعی کلمه، به شما ناخواسته در از دست دادن وزن یاری می نماید.

چگونه بهتر بخوابیم؟

خوابیدن یکی از اساسی ترین فعالیت هاست؛ اما بسیاری از ما در انجام موفقیت آمیز آن مشکل داریم. تغذیه، نقش بسزایی در اصلاح کیفیت خواب ما ایفا می نماید و تنها چند تغییر کوچک احتیاج است تا تغییراتی عظیم را به وجود آورد.

در اینجا ما سه نکته ساده را که می تواند به شما در خواب بهتر یاری نموده و شما را در راستا صحیح کاهش وزن قرار دهد، بیان می کنیم؛

1-غلات سبوس دار برای ناهار

کربوهیدرات های پیچیده (complex carbs) نقشی کلیدی در فرایند هضم غذا دارند. اما آیا می دانید که خوردن آن ها در زمان ناهار بهتر از شام است؟ کت اسمایلی (Cat Smiley) صاحب مرکز تناسب اندام ویسلر (Whistler Fitness Vacation) می گوید سرتونین از کربوهیدرات های پیچیده غلات سبوس دار (که به آن ها غلات کامل نیز می گویند) ناشی می گردد. این هرمون در مرحله سوم REM خواب به ملاتونین تبدیل می گردد. به همین دلیل توصیه می گردد که کربوهیدرات ها پیش از خواب مصرف نشوند؛ بلکه بهتر است تا در زمان ناهار و یا حتی صبحانه مصرف گردد.

کربوهیدرات های پیچیده در مواد غذایی مانند جو دو سر، برنج قهوه ای، لوبیا و غیره یافت می گردد.

نکته دیگر مصرف 20 گرم روزانه فیبر نامحلول است که به شما در خوابیدن یاری می نماید. این می تواند شامل دو تکه نان غلات کامل جوانه زده یا به اندازه یک فنجان برنج قهره ای باشد که به دست آوردن آن ها ساده، مقرون به صرفه و سالم است.

(نان غلات کامل جوانه زده از غلات سبوسدار تهیه می گردد که بر اثر قرار دریافت در معرض گرما و رطوبت جوانه زده اند. همچنین فیبر نامحلول در بعضی از مواد غذایی مانند سبوس گندم، انواع سبزیجات، حبوبات، غلات سبوس دار وجود دارد.)

2- پروتئین بخورید

بر اساس مطالعات یکی از دانشگاه های فلوریدا، مصرف یک میان وعده با 30 گرم پروتئین سبب افزایش میزان متابولیسم (سوخت و ساز) بدن در صبح روز بعد در مقایسه با حالتی می گردد که شما پروتئین نخورده باشید. دریافت میزان مناسب پروتئین به وسیله منابع سالم، سبب تقویت سیستم گوارش شما شده و به وسیله تجزیه کالری ها به فرایند کاهش وزن شما یاری می نماید.

3-به شکلات نه بگویید

ممکن است این مطلبی ناگوار باشد؛ به خصوص اینکه مطالب منتشر شده درباره غذا های سرشار از آنتی اکسیدان به ما می آموزد که شکلات تلخ تا چه قدر می تواند سالم باشد. اما با این حال، خوردن شکلات در ساعات شب می تواند کیفیت خواب شما را تغییر دهد.

طبق اعلام (ConsumerLab.com) شکلات تلخ دربردارنده 40 تا 50 میلی گرم کافئین در هر 40 گرم است. به طور متوسط یک شکلات تلخ 70 درصد، دارای 70 میلی گرم کافئین هست. این در حالی است که یک فنجان قهوه دارای 145 میلی گرم کافئین است؛ بنابراین بهتر است از شکلات تلخ در نخستین ساعات روز خود لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "خبری خوش برای خوابالوهایی که دنبال لاغری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری خوش برای خوابالوهایی که دنبال لاغری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید