خبرنگاران کشف بیش از 121 هزار عدد لوازم بهداشتی احتکار شده در خراسان شمالی

به گزارش هیو بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف 121 هزار و 182 عدد انواع لوازم بهداشتی احتکار شده از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا به امروز در سطح این استان 863 هزار نفری خبر داد.

خبرنگاران کشف بیش از 121 هزار عدد لوازم بهداشتی احتکار شده در خراسان شمالی

سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا و سوء استفاده برخی از سودجویان از شرایط کنونی، بلافاصله اقدامات پلیسی برای برخورد با محتکران و قاچاقچیان لوازم بهداشتی و ضدعفونی نماینده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پلیس همواره با نهایت جدیت برخورد با محتکران لوازم بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده، افزود: با افرادی که بخواهند به هر علتی لوازم بهداشتی را احتکار نمایند با قدرت برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه در طول این مدت با گشت زنی های هدفمند کارآگاهان پلیس آگاهی استان در سطح حوزه استحفاظی و رصد مداوم پیروز شدند، 622 بطری ژل ضدعفونی نماینده را نیز کشف و ضبط نمایند، شرح داد: کشف 120 هزار و 56 عدد دستکش نیز از دیگر کشفیات پلیس آگاهی استان در این مدت بوده است.

سردار مظاهری با بیان اینکه این تعداد لوازم بهداشتی کشف شده با هماهنگی مراجع قضایی و معاونت غذا و دارو برای استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت، گفت: علاوه بر اقدامات فنی و پلیسی اجرا شده توسط کارآگاهان، در این رابطه گشت های مشترکی نیز با اداره صنعت، معدن و تجارت، غذا و دارو و تعزیرات نیز به صورت مستمر انجام می شود.

وی گفت: بازدید از انبار شرکت ها و فروشندگان لوازم بهداشتی و رصد و کنترل باربری ها و محل های نگهداری کالا به صورت روزانه و همچنین کنترل و رصد محموله های جاده ای در خصوص کشف لوازم بهداشتی غیر مجاز از دیگر اقدامات پلیس خراسان شمالی بوده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه اخیرا افرادی در سایت ها و نرم افزار های اجتماعی اقدام به فروش لوازم بهداشتی فاقد مجوز و تاییده های لازم بهداشتی می کردند، خاطر نشان کرد: در این خصوص تعداد 144 بطری ژل ضد عفونی نماینده فاقد هر گونه علایم استاندارد و بهداشتی نیز کشف شده که نیازمند آن است شهروندان در هنگام خرید لوازم بهداشتی و ضد عفونی نماینده به علائم بهداشتی و استاندارد کالاها توجه کرده و از مراکز معتبر خرید نمایند تا مورد سوء استفاده سود جویان در این خصوص قرار نگیرند.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا در چند روز اخیر موجب نایاب شدن اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل و مواد ضدعفونی نماینده در داروخانه ها و فروشگاههای خراسان شمالی شده و جوی از وحشت و هراس را در میان مردم و خانواده ها ایجاد کرده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا امروز(سه شنبه) 100نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و 7 تن نیز بر اثر آن جان باخته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2444

به "خبرنگاران کشف بیش از 121 هزار عدد لوازم بهداشتی احتکار شده در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف بیش از 121 هزار عدد لوازم بهداشتی احتکار شده در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید