خبرنگاران سقوط یک سوم اقتصاد انگلیس به دلیل کرونا

به گزارش هیو بلاگ، لندن- خبرنگاران- نتیجه ارزیابی ها و برآورد بیشتر موسسه های داده پژوه در انگلیس نشان می دهد، اقتصاد این کشور ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم امسال میلادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از انتها جنگ جهانی دوم تجربه خواهد نمود.

خبرنگاران سقوط یک سوم اقتصاد انگلیس به دلیل کرونا

نهاد ناظر بر عملکرد مالی انگلیس موسوم به دفتر مسئول بودجه امروز (سه شنبه 26 فروردین) در گزارشی پیش بینی کرد، 35 درصد رشد مالی این کشور تا ژوئن(خرداد/تیر) سال جاری سقوط خواهد نمود.

میزان استغراض دولت انگلیس نیز از 218 میلیارد به 273 میلیارد پوند(14 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور) خواهد رسید که بیشترین میزان کسری بودجه پس از انتها جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

دفتر مسئول بودجه همچنین پیش بینی نموده، نرخ بیکاری در انگلیس به 2 میلیون نفر خواهد رسید که پایین ترین میزان نسبت به سه دهه گذشته است.

با این حال رشد مالی انگلیس در سه ماه سوم و چهارم سال جاری فرایند بهبودی را سپری خواهد نمود اما در مجموع 13 درصد قدرت خود از دست خواهد داد.

گزارش یادشده بر پایه این فرضیه تهیه شده که مقررات منع رفت وآمد در انگلیس به مدت سه ماه جاری بوده و دولت برای جبران خسارت های مالی ناشی از بحران کرونا، اعتبارات بیشتری را تخصیص دهد.

مهلت سه هفته ای شرایط ویژه منع رفت وآمد در انگلیس امروز به انتها می رسد و دولت این کشور به احتمال زیاد این شرایط را برای سه هفته دیگر تمدید خواهد نمود.

بعضی از اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار معتقدند، این کشور فقط چند هفته تا تحمل شرایط غیرقابل جبران فاصله دارد و بر همین اساس، مقررات منع رفت وآمد نباید از آوریل (اواسط - اردیبهشت) تجاوز کند.

ایان دانکن اسمیت رهبر پیشین حزب حاکم محافظه کار هشدار داد، دولت باید سریع تر کرونا را تحت کنترل درآورده و زمان زیادی برای این کار ندارد.

وی اضافه نمود: اقتصاد توانایی تحمل این شرایط را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع، اقتصاد مهمتر از مهار کووید-19 خواهد شد.

فایننشال تایمز نیز چندی پیش گزارش داد، خسارت های مالی ناشی از کرونا بر شرکت های تجاری انگلیس بسیار فراتر از پیش بینی وزارت دارایی و بسته حمایت مالی دولت این کشور است.

بر همین اساس ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس درصدد برطرف تدابیر سختگیرانه تردد در کشور برآمده است.

روزنامه تایمز دیروز دوشنبه گزارش داد که سوناک به اعضای دولت هشدار داده که رشد مالی این کشور در سه ماه آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیر) بین 25 تا 30 درصد سقوط خواهد نمود.

یکی از اعضا که خواسته نامش فاش نگردد در همین زمینه به تایمز گفته، این مهم است که ما بر اثر مقررات منع رفت وآمد زیان بیشتری وارد نکنیم. ما در حال آنالیز تمدید این مقررات به مدت سه هفته دیگر هستیم تا پس از آن فرایند برطرف محدودیت ها را شروع کنیم.

چندی پیش مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت انگلیس در گزارشی هشدار داد، همه گیری ویروس کرونا بیش از 2.4 میلیارد پوند در روز به اقتصاد این کشور زیان می زند.

براساس این گزارش، پس از وضع مقررات منع رفت وآمد در انگلیس، میلیون ها کارگر کارخانجات، فروشگاه ها، رستوران ها و هتل ها خانه نشین شده و بازدهی مالی 31 درصد کاهش یافته است.

محققان پیش بینی می نمایند که در بهترین حالت، نخستین واکسن ویروس کرونا پاییز سال جاری عرضه گردد و تا آن موقع بعید است انگلیس عناصر اصلی شرایط ویژه رفت وآمد را برطرف کند.

2023

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3065

به "خبرنگاران سقوط یک سوم اقتصاد انگلیس به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سقوط یک سوم اقتصاد انگلیس به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید