خبرنگاران راه ارتباطی 64 روستای کردستان بازگشایی شد

به گزارش هیو بلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با کوشش راهداران این استان راه ارتباطی 64 روستا که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود بود، بازگشایی شد.

خبرنگاران راه ارتباطی 64 روستای کردستان بازگشایی شد

محمدراشد مدرس گرجی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تا عصر امروز راه ارتباطی 85 روستا بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود بود که با کوشش بی وقفه راهداران این آمار اکنون به 21 روستا کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته راهداران تا پاسی از شب با استقرار در محورهای روستایی مسدود شده اقدام به برفروبی و بازگشایی مسیرها کردند، اضافه نمود: راه روستاهای باقی مانده شامل 6 مورد در بیجار، چهار آبادی در دیواندره، 10 روستا در سقز و یک روستا در دهگلان است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: با روشن شدن هوا، راهداران برای بازگشایی مسیرهای باقی مانده روستایی اعزام و تا بازگشایی کامل، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

مدرس گرجی یادآور شد: عصر امروز با کوشش راهداران محور ایرانخواه - تکاب که در یک روز گذشته به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود بود را بازگشایی کردند تا امکان تردد وسایل نقلیه در آن از سر گرفته گردد.

وی تاکید نمود: اکنون تردد در تمام محورهای ارتباطی اصلی در استان جریان دارد اما در گردنه ها و ارتفاعات عبور و مرور خودروها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدرس گرجی گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی بارش برف تا فردا ادامه دارد از این رو توصیه می گردد مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای ارتباطی خودداری نمایند.

راهداران کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های کردستان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز آغاز می گردد.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6366

به "خبرنگاران راه ارتباطی 64 روستای کردستان بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه ارتباطی 64 روستای کردستان بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید