خبرنگاران افزایش اعدام ها در عربستان

به گزارش هیو بلاگ، تهران- خبرنگاران- سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر روز دوشنبه از اعدام 807 نفر در دوره حکمرانی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پسرش محمد در عربستان اطلاع داد.

خبرنگاران افزایش اعدام ها در عربستان

به گزارش خبرنگاران، سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت: عربستان از سال 2015 تا کنون در دوره حکمرانی ملک سلمان و پسرش، 807 نفر را اعدام نموده است که از این تعداد 412 نفر به اتهامات اقداماتی بی اهمیت اعدام شده اند.

سازمان حقوق بشری ریبریف در انگلیس نیز فروردین ماه در گزارشی گفت؛ بین سال های 2009 تا 2014 میلادی 423 مورد اعدام در عربستان سعودی اجرا شد و این آمار بین سال های 2015 تا 2020 میلادی حدود دو برابر افزایش یافته و به رقم 800 اجرای حکم اعدام رسیده است.

در ادامه گزارش آمده بود که در سال 2019 عربستان سعودی 186 نفر را اعدام کرد که 37 نفر آن ها به صورت دسته جمعی و با انگیزه های سیاسی اعدام شدند.

عربستان سعودی سوم اردیبهشت سال 98، 37 شهروند این کشور را که اغلب از شهرهای قطیف، احسا و مدینه منوره بودند، اعدام کرد.

در سپتامبر سال 2017 میلادی (شهریور/ مهرماه 96) و تنها چند ماه پس از انتصاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان، ده ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شدند.

در حالی که صدور حکم اعدام برای اتباع عربستانی انتقاد مجامع بین المللی از جمله عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشت، اما رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان، فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6175

به "خبرنگاران افزایش اعدام ها در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش اعدام ها در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید