خانه های خالی از تابستان مشمول مالیات می شوند

به گزارش هیو بلاگ، محمد اسلامی با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن اظهار کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی چند سال مورد بحث بود، در این زمینه اعلام می شد که وزارت راه پایگاه های اطلاعاتی واحد های مسکونی مردم را ندارند.

خانه های خالی از تابستان مشمول مالیات می شوند

به گزارش تسنیم سلامی گفت: در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقدام به تهیه سامانه املاک و اسکان کرد و این سامانه بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

وی با بیان این که پس از رونمایی سامانه مذکور از دستگا ه های ذی ربط خواستیم اطلاعات را وارد این سامانه نمایند، اضافه نمود: سازمان امور مالیاتی راین سامانه را در اختیار گرفته و برگه های مالیات را صادر خواهد نمود. با توجه به این مسئله مالکان خانه های خالی یا باید آنرا بفروشند یا اجاره دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که اخذ مالیات از خانه های خالی چه زمانی اجرا می گردد، گفت: دریافت مالیات از خانه های خالی از تاریخی که قانون تصویب نموده قابل وصول است و باید از تابستان برگه های مالیات برای مالکان صادر گردد.

اسلامی از تعامل با بورس برای عرضه مسکن اطلاع داد و اضافه نمود: بحث مسکن بسیار سخت است، نوع زمین، نوع کلاس ساخت و... متفاوت است، بر این اساس با کلاس بندی مسکن در بورس عرصه می گردد. مردم می توانند سهام را به مسکن تبدیل و خرید و فروش را انجام دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3904

به "خانه های خالی از تابستان مشمول مالیات می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های خالی از تابستان مشمول مالیات می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید