جهش فراوری یخچال و لباس شویی در چهارماهه سال جاری

به گزارش هیو بلاگ، از ابتدای سال جاری تا سرانجام تیرماه 692 هزار دستگاه یخچال و فریزر در کشور فراوری شد. این آمار در مقایسه با فراوری 574 هزار و 900 دستگاهی این محصولات در مدت مشابه پارسال، رشد 20.4 درصدی نشان می دهد.

جهش فراوری یخچال و لباس شویی در چهارماهه سال جاری

آنالیز آمارها حاکی است در این مدت 430 هزار و 700 دستگاه ماشین لباس شویی به وسیله کارخانه های داخلی فراوری شد که حاکی از رشد 36.2 درصدی در هم سنجی با پارسال است. در مدت مشابه پارسال 316 هزار و 100 دستگاه ماشین لباس شویی در کشور فراوری شده بود.

بااین حال، برخلاف ماه های گذشته که همیشه آمار مثبتی را در فراوری تلویزیون شاهد بودیم، تا خاتمه تیرماه فراوری انواع تلویزیون افت 4.3 درصدی را ثبت کرد.

در چهارماهه نخست سال جاری شرکت های داخلی 347 هزار و 800 دستگاه تلویزیون فراوری کردند، درحالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 363 هزار و 500 دستگاه بود.

در این زمینه، دبیر انجمن فراورینمایندگان لوازم صوتی و تصویری کشور، سه عامل داخلی و یک عامل دنیای را در ثبت این افت مؤثر می داند.

محمدرضا شهیدی گفت: بحران کمبود دنیای میکروچیپ ها و به ویژه میکروپروسسورها که مغز سیستم مرکزی تلویزیون به تعداد می رود، بر فراوری این محصول در کشور تأثیر منفی داشته است.

این مقام صنفی یادآور شد: فراوری این قطعات های تک در دنیا در انحصار چند شرکت خاص است که اصالتی آمریکایی داشته، اما در چین و بعضی دیگر از کشورها به فراوری می پردازند.

وی توضیح داد: تعطیلات کرونایی در دو مرحله، حدود یک ماه از زمان فراوری را از کارخانه های فراورینماینده تلویزیون گرفت، این در حالی است که قطعی های برق هم بر کارکرد خطوط فراوری تأثیرگذار شد.

شهیدی، درعین حال برنامه ریزی فراورینمایندگان بر مبنای قدرت خرید مردم را دیگر علت افت فراوری اسم کرد و اضافه نمود: کاهش توان اقتصادی آحاد جامعه سبب شد تا کارخانه ها فراوریات خود را به سمت تلویزیون های کوچک تر یا با آپشن ها و امکانات کمتر سوق دهند.

وی درعین حال اعلام نمود: با برنامه ریزی صورت گرفته، افت فراوری تلویزیون تا خاتمه نیمه نخست سال جاری جبران خواهد شد، زیرا برخلاف سال های گذشته واحدها مشکل تأمین مواد اولیه یا تأمین ارز ندارند.

دبیر انجمن فراورینمایندگان لوازم صوتی و تصویری کشور ابراز امیدواری کرد: در دولت نو با اجرای برنامه هایی برای تحریک بازار، مانع از مواجهه اقتصاد با تورم رکودی شویم.

کارشناسان اشتغال مستقیم در این حوزه را 300 هزار نفر و گردش اقتصادی سالیانه در صنعت لوازم خانگی کشورمان را 6 میلیارد دلار اسم می نمایند و سال گذشته بیش از 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور فراوری شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9151

به "جهش فراوری یخچال و لباس شویی در چهارماهه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش فراوری یخچال و لباس شویی در چهارماهه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید