جای خالی بازار متمرکز صنایع دستی در پایتخت ایران

به گزارش هیو بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جای خالی بازار متمرکز صنایع دستی در پایتخت ایران بچشم می خورد.

جای خالی بازار متمرکز صنایع دستی در پایتخت ایران

داستان چیست؟

علی اصغر مونسان با حضور در کارخانه دنیا کریستال واقع در شهرک صنعتی شمس آباد از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد و از نزدیک در جریان فراوریات کارخانه نهاده شد.

او از سالن های فراوری، تراش، دکور و تزیین، بسته بندی و سندپلاست در این کارخانه بازدید کرد و ضمن گفت وگو با کارگران بخش های مختلف این کارخانه، بر حمایت از کالای ایرانی در سال جهش فراوری تأکید کرد.

مونسان همچنین خواهان حمایت همه جانبه از فراوری کالای ایرانی شد و با اشاره به زیبایی های کالای ایرانی و نقش کارگران در رونق مالی، تقویت حمایت از کالای ایرانی را ضروری دانست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با مدیرعامل و مدیران کارخانه دنیا کریستال به تشریح راهکارهای توسعه فروش و صادرات صنایع دستی ایرانی از جمله کریستال پرداخت و با بیان اینکه کالای ایرانی از زیبایی خاصی برخوردار است گفت: در نظر دریافت صنایع دستی به عنوان هدیه، یک فرهنگ در جامعه ما شناخته می گردد، اما، این فرهنگ باید تقویت گردد.

او در ادامه با تاکید بر لزوم کنترل قیمت صنایع دستی فراوری داخل اظهار کرد: هر واحد فراوریی صنایع دستی اگر بتواند قیمت فراوریات خود را کنترل کند، بازار و مارکتینگ آن افزایش می یابد. نبود کنترل قیمت باعث محدود شدن مارکتینگ می گردد که کاهش سهم کالای فراوریی در بازار و نیز صادرات را به دنبال دارد.

مونسان با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی باید بیش از پیش با صنایع دستی ایرانی آشنا شوند، گفت: جای یک بازار متمرکز صنایع دستی در شهرهای مختلف از جمله تهران خالی است. با ایجاد بازار متمرکز، گردشگران در قالب تورهای داخلی و خارجی در بازدید از این بازار ضمن آشنایی با صنایع دستی زیبا و فاخر ایرانی نسبت به خرید این محصولات نیز اقدام خواهند کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3773

به "جای خالی بازار متمرکز صنایع دستی در پایتخت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی بازار متمرکز صنایع دستی در پایتخت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید