تسهیلات معاونت علمی برای اقامت مهاجران نخبه در ایران

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی، سامانه ای برای ثبت درخواست متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی برای دریافت حمایت های خاص مرکز تعاملات بین المللی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است؛ سامانه ای که می کوشد تا با فراهم کردن مجموعه ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، زندگی در ایران راحت تر، زمینه های رشد و شکوفایی آنها و بهره مندی جامعه ایران از استعدادهای این افراد را فراهم کند.

تسهیلات معاونت علمی برای اقامت مهاجران نخبه در ایران

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی در راستای اجرایی سازی سند جامع روابط بین المللی ایران مبنی بر توسعه سازوکار جذب، اقامت و بهره گیری ضابطه مند از ظرفیت و توان دانشمندان، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان خارجی تعریف شده است و پذیرای همه مهاجران نخبه و کارآفرینی است که خواهان اقامت و فعالیت در کشور ایران هستند.

در ادامه با این تسهیلات آشنا می شویم؛

تسهیل اقامت

یکی از خدمات ارائه شده به نخبگان و کارآفرینان مهاجر که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می شود، اعطای اقامت های بلندمدت 3، 5 و 10 ساله در ایران است. این کار به آنها کمک می کند تا بتوانند از خدمات عمومی چون خدمات بانکی، گواهینامه رانندگی، مجوز اشتغال، مالکیت و غیره بهره مند شوند.

تسهیلات کارآفرینی و نوآوری

این افراد پس از اقامت در ایران از خدماتی مانند دریافت حمایت برای تأسیس شرکت های دانش بنیان و خلاق بهره مند می شوند. همچنین مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این افراد تسهیلاتی چون کارآموزی در نهادهای فناور و نوآور را هم در نظر گرفته است. از دیگر تسهیلات کارآفرینی و نوآوری به این افراد شامل جذب دانش آموختگان برتر در نهادهای فناور و نوآور می شود.

تسهیلات به پژوهشگران و متخصصان

دیگر خدمتی که به نخبگان مهاجر ارائه می شود فراهم کردن شرایط شرکت آنها در کارگاه ها، دوره های آموزشی و تورهای علمی است. این کار در کنار معرفی زیست بوم فناوری و نوآوری ایران به این افراد، شرایط را برای ارتقای سطح علمی آنها در کشور فراهم می کند. اعطای تسهیلات مالی به پژوهشگران برتر مهاجر هم دیگر خدمتی است که به آنها ارائه می شود.

تسهیلات رفاهی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با ارائه کمک هزینه حضور در مجامع و کنفرانس های علمی و اعطای وام و کمک هزینه پرداخت شهریه دانشگاه، شرایط حضور این افراد در کشور را تسهیل می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9094

به "تسهیلات معاونت علمی برای اقامت مهاجران نخبه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات معاونت علمی برای اقامت مهاجران نخبه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید