تدوین آئین نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، کمیسیون ورزشکاران سال ها پیش در کمیته ملی المپیک تشکیل و شروع به کار کرد اما با توجه به تاکید و توجه بالای کمیته بین المللی المپیک (IOC) نسبت به این کمیسیون و فعالیت های قانونمند آن در تمام کشورها، دو سال و نیم پیش مدیریت وقتِ کمیته ملی المپیک ایران با تصویب اعضای هیات اجرایی تصمیم به برگزاری اولین مجمع انتخاباتی برای کمیسیون و معین اعضای آن به وسیله رای گیری گرفت.

تدوین آئین نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

بدین ترتیب 12 آبان ماه سال 96 اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار گردید و متصدیان 15 کرسی تعریف شده برای آن تعیین شدند. دو هفته بعد از انتخابات هم اعضای منتخب اولین جلسه خود را تشکیل دادند و بدین ترتیب مهمترین کمیسیون کمیته ملی المپیک به صورت قانونمند شروع به کار کرد.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران بر اساس آئین نامه ای برگزار گردید که ویژه همین انتخابات تدوین شده بود اما حالا بعد از دو سال و نیم تدوین آئین نامه ای جدید برای این کمیسیون در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار گرفته است.

دلیل این اقدام بروز بعضی حواشی پیرامون کمیسیون ورزشکاران و چگونگی فعالیت های آن است که اتفاقاً خبرنگاران هم در گزارش دی ماه سال گذشته خود با عنوان دو قهرمان پست گرفتند و تمام / کمیسیون تعطیل ورزشکاران به آن پرداخته بود. همین حواشی حتی اعتراض و استعفای 7 نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران را هم موجب شد.

البته این کناره گیری ها با مخالفت ریاست کمیته ملی المپیک روبرو شد اما در عین حال ورود وی به منظور سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان ایجاد شده در کمیسیون ورزشکاران را هم به همراه داشت. بازبینی آئین نامه کمیسیون ورزشکاران و ارسال آن برای IOC مهمترین اقدامی بود دی ماه سال گذشته در این زمینه صورت گرفت حالا اما بعد از گذشت بیش از 4 ماه تدوین آئین نامه ای جدید برای کمیسیون ورزشکاران در کمیته ملی المپیک در دستور کار قرار گرفته است.

برای تهیه پیش نویس این آئین نامه نشست هایی با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار گردیده است اما طبق اطلاعات دریافتی خبرنگاران هیچیک از اعضای فعلی کمیسیون ورزشکاران در آن حضور نداشته اند.

قرار است پیش نویس آئین نامه کمیسیون ورزشکاران پس از تاییدیه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و به منظور تصویب در اختیار کمیته بین المللی المپیک (IOC) قرار داده گردد تا ملاکی برای از سرگیری فعالیت های این کمیسیون باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3702

به "تدوین آئین نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین آئین نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید