بهترین مکمل رنگ فیروزه ای در دکوراسیون کدامند؟

به گزارش هیو بلاگ، هر انسانی برای دکوراسیون منزل خود ایده ها و رنگ هایی را مد نظر دارد. افرادی که نسبتا اطلاعات مفیدی در رابطه با دکوراسیون خانه دارند. از کنار رنگ فیروزه ای بی تفاوت عبور نمیکنند. این رنگ سبز مایل به ابی است که، میتوان در کنار مکمل رنگ فیروزه ای، به منظور دکوراسیون خانه از ان استفاده کرد. در نظر داشته باشید که، از این رنگ در کنار رنگهای مکمل رنگ فیروزه ای بهره ببرید. به این علت که استفاده رنگ فیروزه ای در جای نامناسب و در کنار رنگ های نا هماهنگ نه تنها به زیبایی یاری نمیکند. بلکه زیبایی را از بین میبرد. این مقاله به منظور شناخت رنگ های مناسب و مکمل رنگ فیروزه ای، تهیه شده است.

بهترین مکمل رنگ فیروزه ای در دکوراسیون کدامند؟

ویژگی های کلی رنگ فیروزه ای

رنگ فیروزه ای میتواند خاصیت سرزندگی، تحرک، آگاهی و هوشمندی، ازادی، یاری دهندگی، پیروزی و … را داشته باشد. یا اینکه نشان دهنده بی تجربه بودن، شلوغی فکر، ناتوانی در زندگی، افسردگی، احساس پوچی و … باشد. استفاده از رنگی که به اسم مکمل رنگ فیروزه ای در کنار، این رنگ قرار میگیرد. مشخص میکند که، کدام ویژگی شاخص رنگ فیروزه ای در دکوراسیون باشد.

رنگ های مکمل رنگ فیروزه ای

قطعا استفاده از رنگ فیروزه ای به تنهایی، موجب خستگی در طولانی مدت، بی روح شدن خانه، کلافگی میزبان و … میگردد. برای برطرف این مشکل میتوانید از رنگ های مکمل رنگ فیروزه ای مانند رنگ سفید، مشکی، صورتی کم رنگ، زرد، بنفش، قرمز تیره، خاکستری، کرم، شکلاتی، طلایی، سبز و … بهره ببرید. یکی از خاصیت های رنگ فیروزه ای، استفاده از ان در دکوراسیون به سبک مدرن کلاسیک و سنتی است.

استفاده از رنگ فیروزه ای و مکمل رنگ فیروزه ای در دکوراسیون فضاهای مختلف

اشپزخانه: اگر رنگ دیوار های اشپزخانه شما سفید است. و نمی خواهیدرنگ دیوارها را تغییر دهید، میتوانید برای پرده اشپزخانه بهره ببرید. اگر قصد دارید شادی و انرژی را در اشپزخانه به وجود بیاورید. میتواند برای گلدان های جلوی پنجره از رنگهای مکمل رنگ فیروزه ای بهره ببرید. رنگهایی مانند صورتی و قرمز تیره، که در کنار پرده فیروزه ای ترکیبی انرژی بخش ایجاد میکند.

اتاق خواب: اگر نمی خواهید رنگ فیروزه ای در اتاق خواب شما، رنگی غالب باشد. میتوانید از رنگهای مکمل رنگ فیروزه ای برای رنگ اصلی و از رنگ فیروزه ای در کوسن های روی تخت، تابلو بالای تخت و … بهره ببرید.

بعلاوه فیروزه ای یک رنگ بسیار مناسب برای حمام و سرویس های بهداشتی است.

نشیمن: رنگ فیروزه ای تیره در کنار رنگ طلایی یکی از ، زیباترین و مجذوب کننده ترین ترکیب رنگ برای استفاده در اتاق نشیمن است.

پذیرایی: اگر قصد دارید خانه شما در هر زمانی، حال و هوای بهاری داشته باشد میتوانید در پذیرایی خانه از رنگ فیروزه ای بهره ببرید و در کنار ان از رنگ سبز مایل به لیمویی به اسم رنگ مکمل رنگ فیروزه ای بهره ببرید. بعلاوه اگر قصد دارید پذیرایی با انرژی جسورانه و سبکی مدرن داشته باشید. میتوانید از رنگ مشکی یا سفید به اسم مکمل رنگ فیروزه ای در دکوراسیون پذیرایی بهره ببرید.

مبلمان فیروزه ای: اگر مبلمان پذیرایی شما به رنگ فیروزه ای است. میتوانید از رنگهای گرم مانند رنگ قرمز یا طلایی به اسم مکمل رنگ فیروزه ای، برای پرده های پذیرایی بهره ببرید. بعلاوه میتوانید از رنگ های کرم یا قرمز به اسم رنگ مکمل رنگ فیروزه ای، در فرش ها بهره ببرید.

ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ های مکمل ان

ترکیب رنگ خاکستری و فیروزه ای: رنگ فیروزه ای و رنگ خاکستری به اسم مکمل ان، یکی از زیبا ترین ترکیب رنگهای مورد استفاده در اتاق خواب و نشیمن است. این ترکیب رنگ نشانه ای از قدرت و جسارت است.

ترکیب رنگ سفید و فیروزه ای: برای ایجاد احساس ارامش در فضای نشیمن، میتوانید از این ترکیب رنگ در نشیمن بهره ببرید.

ترکیب رنگ سبز و رنگ فیروزه ای: در تمام فضاهای خانه، میتوانید از گیاهان سبز در کنار رنگ فیروزه ای بهره ببرید. این ترکیب رنگ انرژی موجود در طبیعت را به درون خانه شما می اورد.

ترکیب رنگ فیروزه ای و شکلاتی: اگر در اشپزخانه کابینت های به رنگ قهوه ای دارید. میتوانید از رنگ فیروزه ای برای پرده ها بهره ببرید. یا اینکه از استیکرهای فیروزه ای برای کاشی اشپزخانه بهره ببرید. این کار موجب افزایش اشتها در فضای اشپزخانه میگردد.

ترکیب رنگ فیروزه ای و زرد : رنگ زرد جزو رنگ های گرم می باشد که در کنار رنگ فیروزه ای می تواند ترکیب بسیار عالی و صمیمی را ایجاد کند به اسم مثال شما می توانید مبلمان زرد بگیرید اگر دیوار اتاقتان فیروزه ای می باشد.

ترکیب رنگ فیروزه ای و صورتی : در کنار رنگ فیروزه ای شما می توانید از انواع طیف های صورتی بهره ببرید اما برای اینکه در طولانی مدت چشم اذیت نگردد بهتر است از صورتی ملایم و رنگ بهره ببرید که این دو رنگ یک ترکیب عالی می تواند برای اتاق خواب نوجوانان و بچه ها باشد و یا اگر مبلمان شما فیروزه ای است بهتر است کوسن های صورتی برای آن انتخاب کنید .

ترکیب رنگ فیروزه ای و زرشکی : استفاده از این دو رنگ در کنار هم یکی از ترکیب های سلطنتی و بسیار شیکی را ایجاد میکند که برای دکوراسیون های در سبک کلاسیک و سطلنتی بسیار مناسب است ، مثلا ترکیب رنگ فیروزه ای برای دیوار در کنار مبلمان زرشکی فوق العاده زیبا و شیک می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9147

به "بهترین مکمل رنگ فیروزه ای در دکوراسیون کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکمل رنگ فیروزه ای در دکوراسیون کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید