بحران کشاورزان آمریکا در ایام کرونا، تجهیزات محافطتی نداریم

به گزارش هیو بلاگ، تعداد زیادی از کارگران بخش کشاورزی مهاجر یا پناه جو هستند و هویت شهروندی ندارند. از طرفی دسترسی آنها به مراقبت های بهداشتی سخت است.

بحران کشاورزان آمریکا در ایام کرونا، تجهیزات محافطتی نداریم

کارگران بخش کشاورزی در آمریکا به دلیل شرایط کاری خود بیش از دیگران در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. این در حالیست که این افراد در شمار کارگران بخش های اساسی قرار می گیرند و نقش بزرگی در رساندن مواد غذایی تازه در سراسر آمریکا بازی می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارگران صنعت کشاورزی آمریکا بدون دستکش، ماسک و دیگر لوازم محافظتی جانبی محصولات را چیده و آنها را شبانه در سالن ها بسته بندی می نمایند.

بیش از 2.4 میلیون نفر در مزارع کشاورزی ایالت متحده آمریکا کار می نمایند. کشوری که در کوتاه مدت بیشترین موارد مبتلا به ویروس جدید کرونا را از آن خود کرد.

کارگزان بخش کشاورزی در آمریکا مانند پزشکان، پرستاران، آتش نشانان و کارکنان بخش سوپرمارکت ها کار خود را در طول بحران ویروسی متوقف نکردند تا بیش از سه چهارم این کشور در قرنطینه خانگی بمانند.

کشاورزان آمریکا در دوره شیوع کرونا به تجهیزات محافظتی دسترسی ندارند و شمار کارگران بخش های ضروری قرار گرفته اند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در روزهای معمولی و غیر بحرانی این کشاورزان ساعات زیادی در مقابل نور خورشید خم شده و به چیدن میوه، سبزی و دیگر محصولات کشاورزی می پردازند.

کشاورزی شغلی است که معدود افراد آمریکایی خواستار انجام آن هستند.

در حالی که تقاضا برای مواد غذایی به دلیل پدیده وحشت خرید افزایش یافته است، بسیاری از فعالان حقوقی این حوزه در خصوص سلامت کارگرانان کشاورزی هشدار داده اند. بسیاری از کارگران مزارع آمریکا هیچ تجهیزات محافظتی در برابر ویروس کرونا ندارند و هیچ دستورالعمل یا پروتکل کاری جدیدی را دریافت نکرده اند.

کارگران مزارع با حداقل دستمزد کار می نمایند و هر روز صبح با کامیون یا اتوبوس به بخش های چیدن یا بسته بندی محصولات منتقل می شوند و در کنار حداقل 200 نفر دیگر کار می نمایند. بسیاری از آنها در آپارتمان های کوچک در کنار چند خانواده دیگر زندگی می نمایند.

تعداد زیادی از آنها مهاجر یا پناه جو هستند و هویت شهفرایندی ندارند. از طرفی دسترسی آنها به مراقبت های بهداشتی سخت است. وحشت آنها از ترور یا پلیس مهاجرت همیشگی است و از هیچ مزایایی برای بیکاری برخوردار نیستند.

اریک نیکلسون نائب رئیس اتحادیه صنفی مزارع آمریکا (UFW) که بزرگترین اتحادیه کارگران بخش کشاورزی این کشور به شمار می آید در این باره گفت: بسیای از کارگران کشاورزی به طور معمول در صورت بیماری با تب به سر کار خود می فرایند و سرفه می نمایند. علائمی که بین سرماخوردگی و کووید 19 مشترک است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که کارگران اگر کار ننمایند حقوقی دریافت نمی نمایند و اگر حقوق نگیرند نمی توانند به خانواده خود غذا داده یا از پس اجاره خانه برآیند.

آسیب پذیرین قشر

کشاورزی با تهیه غذای مردم یکی از صلی ترین عوامل اقتصاد آمریکاست. در سال 2017 درآمد حاصل از کشاورزی بیش از 5 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داد.

کالیفرنیا لقب کاسه سالاد آمریکا را به دلیل فراوری بسیار زیاد محصولات کشاورزی نسبت به دیگر ایالات آمریکا به خود اختصاص داده است. این ایالت همچنین با شدن بسیار با حمله ویروس روبرو شده است. تا کنون بیش از 7 هزار نفر در این ایالت به کووید 19 مبتلا شده و بیش از 150 نفر جان باخته اند.

استیو لیل سخنگوی بخش کشاورزی کالیفرنیا در این باره گفت: کارگران مزرعه نقش بزرگی در حفظ منابع غذایی در بحران کرونا دارند.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: فراوری نمایندگان مواد غذایی از ابتدای بحران تمرکز خود را بر افزایش ایمنی کارگران گذاشتند. آنها فاصله گذاری اجتماعی در مزارع و خطوط فراوری را در سیاست های کاری خود قرار دادند.

در مزارع میوه الن بروکا در خارج از لس آنجلس تغییراتی برای حفاظت از کارگران بخش کشاورزی ایجاد شده است و کارگران باید در هر شرایطی فاصله 1.8 متری را با هم حفظ نمایند.

بروکا در این باره گفت: هدف ما سالم نگه داشتن کارگران در شرایط کاری است. ما در صورت بیماری یا احتیاج کارگران برای مراقبت از بچه ها از حضور آنها در سر کار ممانعت می کنیم.

در سال 2017 درآمد حاصل از کشاورزی بیش از 5 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داد/ عکس: رویترز

اما همه صاحبان مزارع چنین تغییراتی را ایجاد نکرده اند. یک نظرسنجی که توسط مرکز مشاوره اجتماعی اتحادیه صنفی مزارع آمریکا (UFA) نشان داد که حدود 90 نفر از کارگران هیچ اطلاعاتی در خصوص شیوع بیماری دریافت نکرده اند.

با بسته شدن مدارس هیچ راهی برای مراقبت از بچه ها برای کارگران دارای فرزند وجود ندارد. آنها به دلیل ترس از دست دادن کار فرزندان خود را در محیط های نه چندان امن خانه تنها می گذارند.

خوان گورو یک کارگر مزرعه در این باره گفت: ما آسیب پذیرین بخش هستیم و کمتر از همه دیده می شویم.

-

-

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2784

به "بحران کشاورزان آمریکا در ایام کرونا، تجهیزات محافطتی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کشاورزان آمریکا در ایام کرونا، تجهیزات محافطتی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید