بحران سوخت آمریکا وارد روز پنجم شد

به گزارش هیو بلاگ، عظیم ترین شبکه خط لوله انتقال سوخت به شرق آمریکا به خاطر یک حمله سایبری بسته شده و بحران تأمین سوخت در آمریکا به پنجمین روز کشیده شد.

بحران سوخت آمریکا وارد روز پنجم شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از رویترز، حدود 5 روز پیش و به خاطر یک حمله سایبری به شبکه خط لوله کلونیال آمریکا که عظیم ترین خط لوله انتقال سوخت در این کشور به شمار می رود فعالیت خط لوله متوقف شده و بخش هایی در آمریکا به خصوص شرق این کشور با بحران تأمین سوخت روبه رو هستند.

با توجه به آنکه شاهد نزدیک شدن زمان تعطیلات تابستانی در آمریکا هستیم این نگرانی وجود دارد که تداوم تعطیلی این شبکه خط لوله به افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص بنزین و گازوئیل منجر گردد.

خط لوله کلونیال 5500 مایل شبکه داشته و حدود نیمی از سوخت مورد احتیاج سوخت آمریکا را تأمین می نماید. شرکت کلونیال البته اعلام نموده که کوشش می نماید تا خاتمه این هفته فعالیت خط لوله را از سر بگیرد.

اتفاقی که طی 5 روز گذشته در آمریکا اتفاق افتاده نشان دهنده آسیب پذیری زیرساخت های انرژی در آمریکا در برابر حملات سایبری است. این اتفاق باعث شده تا مقامات وزارت انرژی آمریکا شرکت های اپراتور خطوط لوله مجبور نمایند تا استاندارد های مقابله با حملات سایبری را به صورت اجباری اجرا نمایند.

سازمان تحقیقات فدرال آمریکا اعلام نموده این حمله سایبری توسط یک گروه خرابکار به نام دارک ساید باج گیری صورت گرفته است. کارشناسان سایبری می گویند این گروه از روسیه یا شرق اروپا به عظیم ترین شبکه خط لوله انتقال سوخت در آمریکا حمله نموده باشند. البته جوبایدن، دیروز گفت که بعید می داند دولت روسیه پشت این حمله سایبری باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8144

به "بحران سوخت آمریکا وارد روز پنجم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران سوخت آمریکا وارد روز پنجم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید