بازی های بچگانه در کوچه پس کوچه های کرونایی تبریز!

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی با فرارسیدن فصل بهار و گسترده شدن هوای مطبوع، بیش از هر زمان دیگر بچه هایی را می بینیم که در کوچه پس کوچه ها و پارک های تبریز بازی می نمایند، آن هم در روزهایی که کروناویروس، شیوع پیدا نموده است.

بازی های بچگانه در کوچه پس کوچه های کرونایی تبریز!

این روزها، بهار با هوای تازه و دلنشین خود بیش از هر فصل دیگری آدمی را به بیرون از خانه دعوت می نماید و بسیاری از خانواده ها بی توجه به بحرانی که کرونا در دنیا ایجاد نموده، دل به هوای بهار خوش نموده و نه تنها خود رعایت نمی نمایند، بلکه بچه ها و حتی گاه خردسالان خود را نیز برای بازی به بیرون از خانه می فرستند.

این بازی های بچه هاه در دل کوچه ها و پارک هایی که ممکن است به کرونا آلوده باشد گاه به صورت گروهی بوده و می تواند یکی از زنجیره های شیوع کرونا محسوب گردد، آن هم در حالتی که بچه ها توان رعایت پروتکل های بهداشتی همانند بزرگسالان را نداشته و حتی در بسیاری از موارد از ماسک هم استفاده نمی نمایند.

فرایند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی با شیب ملایمی رو به افزایش است

شاید بعد از گذشت چند ماه و بازگشت امور جامعه به روال عادی، بعضی افراد چنین فکر نمایند که بحران کرونا دیگر تمام شده است! در حالی که اینگونه نبوده و طبق صحبت های معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرایند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی با شیب ملایمی رو به افزایش است.

باید پرسید که چرا بعضی از والدین چنین راحت و بی واهمه به بچه ها خود اجازه می دهند که در محیطی که احتمال آلودگی به کرونا ویروس را دارد بازی نمایند؟ آیا همین بچه ها نمی توانند به عنوان یک ناقل عمل نموده و کرونا را از دوستان خود هدیه گرفته و به خانه های خود بیاوردند؟

این بی توجهی ها در حالی است که هنوز هم متخصصان امر بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و درخانه ماندن تاکید می نمایند و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم پیش تر در گفت وگو با خبرنگاران، تاکید نموده بود که بچه ها را برای خرید و بازی به بیرون از خانه نفرستید.

عباسعلی درستی خطاب به والدین گفته بود: تا سرانجام همه گیری ویروس کرونای جدید، از فرستادن بچه ها برای خرید و بازی در محیط های بیرون خودداری کنید.

بعضی از والدین با توجیه این که بچه ها کرونا نمی گیرند و یا این که کرونا هم نکشد، بی حوصلی بچه ها مان را خواهد کشت این بی توجهی ها را توجیه می نمایند، اما متخصصان امر در این رابطه نظرات متفاوتی دارند.

به گفته بعضی از کارشناسان امر، بچه ها با توجه به سیستم ایمنی قوی تر نسبت به بزرگسالان، امکان دارد نشانه های ابتلا به کووید19 را نشان ندهند اما می توانند به عنوان ناقل خاموش کروناویروس عمل نمایند؛ در نتیجه بچه ها می توانند ناقل بیماری شده و در ارتباط با خانواده و اجتماع، بیماری را پراکنده نمایند.

بچه ها را در محیط خانه سرگرم کنیم

یک روانشناس بالینی در گفت وگو با خبرنگاران تاکید نمود: والدین باید در داخل خانه و بدون فاجعه سازی اطلاعات مورد نیاز بهداشتی در خصوص کرونا را به بچه ها خود آموزش دهند.

ابوالفضل محمدیان گفت: والدین نباید اطلاعات لازم و نکات بهداشتی در خصوص کرونا را از بچه ها پنهان نمایند، بلکه باید معقولانه و بچه هاه و بدون استرس و هراس، این اطلاعات را به بچه ها منتقل نمایند.

او با تاکید بر عدم فاجعه سازی بیماری کرونا برای بچه ها، اضافه نمود: باید در قالب یک داستان آموزشی و بچه هاه، اطلاعات لازم در خصوص کرونا به بچه ها منتقل گردد.

این روانشناس بالینی بیان نمود: اکنون که مدارس تعطیل شده و بچه ها زمان بیشتری در اختیار دارند، ممکن است به فکر بازی با همسالان خود در محله یا پارک بیافتند، در حالی که باید بچه ها در این شرایط باید در محیط خانه سرگرم شوند.

او تاکید نمود: والدین باید برنامه ریزی نموده و فرزندان خود را در داخل خانه سرگرم نگه دارند تا هم بی حوصلگی بچه ها در روزهای کرونایی حل شده و هم سلامت بمانند.

بچه ها در شرایط کنونی به برقراری ارتباط در داخل خانه نیاز دارند

یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان نیز طی گفت وگویی به خبرنگاران گفت: بچه ها در شرایط بحرانی مانند شرایط کنونی به برقراری ارتباط نیاز دارند، هسته اولیه فاصله گذاری فیزیکی در داخل خانه بوده و بچه ها در خانه به بازی کردن و تفریح نیاز دارند.

دکتر حسن شاهرخی اضافه نمود: در شرایط کنونی که بچه ها از ارتباطات خارج از خانه محروم هستند، باید مجموعه ای از ارتباطات موثر که بچه ها بدان نیاز دارند را در داخل خانه تامین کنیم. والدین می توانند فعالیت هایی مانند گلکاری، آشپزی و دیدن فیلم را با بچه ها انجام دهند و هر خانواده ای می تواند زمان در خانه ماندن را با خلاقیت های خاص، سپری کند.

او اظهار کرد: بازی کردن و انجام کارهای مشترک نیز باید در قرنطینه خانگی مورد توجه قرار گیرد. بچه ها به فعالیت های فیزیکی نیاز دارند و فعالیت های خانه باید به گونه ای طراحی گردد که فعالیت های فیزیکی با خصوصیات تحرک فیزیکی را هم در بر بگیرد.

بر اساس انچه گفته شد، والدین باید در روزهای کرونایی بیش از گذشته با بچه ها خود ارتباط برقرار نموده و محیطی شاد و مفرح در خانه برایشان فراهم نمایند و از فرستادن بچه ها برای بازی و خرید به بیرون از خانه خودداری نمایند.

تصاویر زیر، بازی بعضی بچه ها تبریزی در روزهای کرونایی را نشان می دهد:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3201

به "بازی های بچگانه در کوچه پس کوچه های کرونایی تبریز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های بچگانه در کوچه پس کوچه های کرونایی تبریز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید