بازار داغ رستورانهای روباتیک در بحران کرونا

به گزارش هیو بلاگ، رستورانی واقع در جنوب چین با بهره گیری از روبات های سرآشپز، مشتریان بسیاری را جذب کرده و در دوران کرونایی درآمد خود را افزایش داده است.

بازار داغ رستورانهای روباتیک در بحران کرونا

رستوران Foodom در شهر فوشان واقع در جنوب چین، سرآشپرهای روباتیک را استخدام کرده و با این اقدام ترس مشتریان از احتمال ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل رسانده است. در این رستوران تمام روباتیک مشتریان سفارشات لازم را از طریق تلفن همراه خود ثبت کرده و منتظر حاضر شدن غذا می شوند.

به محض ثبت هوشمندانه سفارشات، سرآشپزهای روباتیک کار را آغاز می کنند. تمامی کارهای این رستوران از جمله سرخ کردن، هم زدن و پختن غذا به صورت کاملا روباتیک اجرا شده و بدون دخالت هیچ نیروی انسانی تهیه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

با آماده سازی سفارشات، روبات های کارگر آماده شده و پس از انتقال غذا به ظرفهای مخصوص، سینی غذا را برداشته و تحویل مشتری می دهند. در این رستوران تمام روباتیک هیچ پیشخدمتی درگیر نبوده و تمام امور آن با دخالت مستقیم روبات های هوشمند انجام می شود.

لای بیرونگ مدیر این رستوران روباتیک می گوید: در دوران کرونایی که مردم میل زیادی به حضور در رستوران ندارند ما شاهد حضور مشتاقانه مردم به این رستوران هستیم؛ به گونه ای که رزرو صندلی در این رستوران این روزها به کار بسیار سختی تبدیل شده است.

وی افزود: در طول تعطیلات اول ماه می، این رستوران به بیش از 10 هزار مشتری خدمت کرده و درآمد سه روزه ان بالغ بر 530 هزار یوان معادل (75730 دلار آمریکا) شده است.

مدیر این رستوران روباتیک در عین حال تأکید کرد: بسیاری از مشتریان برای دیدن نحوه کار و خدمت رسانی روباتها به این رستوران مراجعه کرده و غذای دلخواه خود را نیز سفارش می دهند.

وی افزود: در حال حاضر روبات ها به گزینه ای ایده آل برای رستوران ها تبدیل شده اند؛ زیرا از یک طرف ، آنها می توانند هزینه های جانبی استخدام نیروی کار و خطرات ایمنی مواد غذایی را کاهش داده و از سوی دیگر ، این فناوری به مرحله ای رسیده است که می تواند در صنعت پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد.

اما این رستوران تنها رستوران تمام روباتیک در کشور چین بشمار نمی رود. چرا که حدود چند ماه پیش نخستین رستوران تمام روباتیک در شهر شاندی واقع در استان گوان دونگ در جنوب این کشور افتتاح شد. تمام آشپزهای این رستوران متشکل از روبات های هوشمند بوده و هیچ نیروی انسانی در آن حضور نداشت. در این رستوران روباتیک در حال حاضر 20 آشپز در مدت زمانی کوتاه از 600 مشتری با انواع غذاهای سنتی و فست فودی پذیرایی می کنند.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4565

به "بازار داغ رستورانهای روباتیک در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ رستورانهای روباتیک در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید