اظهارنظر رئیس سابق سیا درباره تصمیم جنجالی بایدن

به گزارش هیو بلاگ، ایرنا نوشت:دیوید پترائوس رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)و فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان در واکنش به تصمیم دولت جو بایدن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان گفت این تصمیم باعث سرانجام جنگ بی سرانجام در این کشور نمی گردد.

اظهارنظر رئیس سابق سیا درباره تصمیم جنجالی بایدن

این ژنرال آمریکایی در مصاحبه شبکه خبری فرانس 24 گفت: من نگران هستم که بعد از دو سه سال دیگر، افسوس بخوریم که چرا تصمیم به خارج کردن 3 هزار و 500 نیروی آمریکایی در افغانستان گرفتیم.

وی گفت این تصمیم به جنگ بی خاتمه در افغانستان خاتمه نمی دهد بلکه تنها باعث خاتمه دخالت نظامی آمریکا و نیروهای ائتلافی در این جنگ می گردد.

پترائوس هشدار داد بازگشت داعش به منطقه خطرناک است و شرح داد: فکر می کنم این خطر وجود دارد که داعش پناهگاه امنی را در منطقه افغانستان- پاکستان به عنوان منطقه مرزی کوهستانی ایجاد کند. این منطق مقر بسیاری دیگر از چنین گروه هایی است.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از چالش های واقعی افغانستان همواره این بوده که نمی توانید رهبران این گروه ها را واقعا مانند رهبرانی که مقر آنها در داخل کشور واقع شده است، تحت فشار قرار دهید.

پترائوس پیشتر گفته بود اگر سربازان آمریکایی افغانستان را ترک نمایند دولت بایدن بعید به نظر می رسد بتواند جلوی پیشرفت طالبان را در کشور بگیرد.

ایالات متحده در ماه فوریه (بهمن) گذشته با طالبان توافق نامه ای را امضا کرد که براساس آن شمار نیروهای آمریکا از 13 هزار نفر به کمتر از دو هزار و 500 نفر کاهش یابد.

همچنین طبق توافق اجرا شده با طالبان، تمام نیروهای خارجی باید افغانستان را تا ما مه (خرداد) 2021 میلادی ترک نمایند.

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: توافق موفقیت آمیز صلح نقش مهمی در امید آمریکایی ها در خارج کردن دو هزار و 500 نیروی رزمی خود از افغانستان دارد اما شواهدی که به تازگی بروز نموده نشان می دهد که متحدان آمریکا که در کنار این کشور در افغانستان در حال جنگ هستند آماده خروج نیستند.

دولت بایدن هفته پیش گفت که طالبان نتوانسته به تعهدات دوران ریاست جمهوری ترامپ برای کاستن از خشونت عمل کند و دولت افغانستان آشکارا طالبان را مسئول تضعیف فرایند صلح شنماینده می داند.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8099

به "اظهارنظر رئیس سابق سیا درباره تصمیم جنجالی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر رئیس سابق سیا درباره تصمیم جنجالی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید