ارسال محموله 66 تنی از مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش هیو بلاگ، رئیس ستاداجرایی فرمان امام (ره) درباره ارسال اولین محموله هوایی ستاداجرایی به ماطق سیل زده سیستان و بلوچستان توضیحاتی داد.

ارسال محموله 66 تنی از مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در آیین ارسال محموله هوایی مواد غذایی و امدادی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما از ساعات اولیه سیل در استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حضور داشتیم.

او با بیان اینکه 9 مقر در مناطق آسیب دیده راه اندازی شد، گفت: از همان ساعات اولیه آب، غذا و پتو، چادر، ماشین های لج کش، و خدمات اجتماعی ارائه شده است.

مخبر ادامه داد: ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا سرانجام این سیل در کنار هموطنان سیل زده است.

او با بیان اینکه با توجه به احتیاج استان سیستان و بلوچستان اقدام به ارسال محموله کردیم، گفت: در مجموع امروز 66 تن مواد غذایی و دارویی به این استان ارسال شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه این اقلام شامل 40 تن جیره خشک، 20 تن برنج، پنج تن روغن و 40 هزار تن تن ماهی، پنچ تن انواع کنسرو و دارو است، گفت:این اقلام از احتیاج های جدی آسیب دیدگان هستند که 5 هزار تن در حال حاضر به مناطق ارسال شده است.

مخبر گفت: با اعلام احتیاج هر استان مجدداً این آمادگی را داریم که اقلام را تهیه کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه لوازم خانگی و دام ساکنین مناطق سیل زده به شدت دچار آسیب شده است، اضافه نمود: به محض عادی شدن شرایط در مناطق آسیب دیده این اقلام را هم ارسال خواهیم کرد.

مخبر ادامه داد برای تعمیر منازل مسکونی نیز اعتبار لازمی در نظر گرفته شده است.

مخبر با بیان اینکه مجموعه اعتباری بالغ بر30 میلیارد تومان برای سیل زدگان به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است، گفت: 120 میلیارد تومان به ایجاد 3 هزار طرح اشتغال زایی کوچک و متوسط اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه متاسفانه باغات استان سیستان و بخش زیادی از بند های شهرستان های مختلف استان به طور کامل از بین رفته اند، گفت: در حال حاضر که این استان دچار سیل است، باید نسبت به ایجاد آب بند اقدام کرد؛ چراکه در تابستان با مشکل آب روبرو می شوند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توضیح داد: از ساعات ابتدایی حادثه سیل تجهیزات و اقلام مورد نظر ارسال شده است و این اولین محموله ای است که به صورت هوایی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ارسال می گردد.

مخبر ادامه داد: با معرفی استاندار سیستان و بلوچستان لوازم خانگی مورد احتیاج برای این استان ارسال خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1563

به "ارسال محموله 66 تنی از مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال محموله 66 تنی از مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید