احتمال توقف فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR بعد از عرضه آیفون 12

به گزارش هیو بلاگ، با توجه به گزارش ها و شایعه های اخیر، به نظر می ر سد آیفون های جدید در ماه اکتبر راهی بازار شوند. اما هم زمان با عرضه آن ها شاید اتفاق عظیم دیگری نیز رخ دهد و آن هم توقف فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR است.

احتمال توقف فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR بعد از عرضه آیفون 12

خبر توقف فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR را فردی با نام کاربری iAppleTimes در توییتر منتشر نموده و در ادامه هم ادعا کرد اپل قیمت آیفون 11 را حدودا 150 دلار کاهش خواهد داد. با این حال این شخص دنبال کنندگان کمی دارد و هیچ سابقه ای از وی در دسترس نیست که از اعتبار گفته های او اطمینان حاصل کنیم. بنابراین باید این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیریم.

توقف فراوری آیفون 11 پرو یا آیفون های قدیمی که همچنان فراوری می شوند آن قدرها هم عجیب نیست. معمولا اپل هم زمان با معرفی گوشی های جدید خود، فراوری آیفون های قدیمی تر را متوقف می نماید تا بدین ترتیب فروش مدل های جدید دچار مشکل نگردد.

  • رقیب جدی آیفون 12 به زودی راهی بازار می گردد

اگر به خاطر داشته باشید، بعد از معرفی سری آیفون 11، فراوری آیفون XS و XS مکس متوقف شد. وب سایت اپل هم معمولا مدل های کمی از آیفون ها را برای فروش در دسترس قرار می دهد که اغلب جدید هستند و برای خرید مدل های قدیمی تر باید به فروشگاه های شخص ثالث سر بزنید.

از آنجایی که آیفون SE 2020 که اوایل سال جاری هم رونمایی شد از لحاظ قدرت سخت افزاری بسیار قدرتمندتر از آیفون XR بوده و در عین حال ارزان قیمت تر هم هست، منطقی خواهد بود اگر با ورود آیفون 12، فراوری محصول مالی سال 2018 متوقف گردد. چرا که اپل برای سال 2020 محصول مالی خوبی در اختیار کاربر خواهد گذاشت. با این حال باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد.

با توجه به این ماجراها، آیا خرید آیفون های قدیمی در حال حاضر منطقی است؟ از آنجایی که اپل گوشی های خود را تا مدت ها پشتیبانی می نماید، بنابراین خرید آیفون 11 یا حتی محصولی از سری X در صورتی که به شدت به یک گوشی احتیاج دارید اشتباه نیست. به طور کلی پیشنهاد می گردد مدتی منتظر بمانید تا آیفون 12 از راه برسد.

  • چرا خرید سری آیفون 11 در حال حاضر منطقی نیست؟

دلیل اول، عدم اطمینان به گفته های شخص افشاگر است. هنوز مطمئن نیستیم آیا اپل می خواهد حتما فراوری آیفون های قدیمی را متوقف کند یا خیر. بنابراین بهتر است دست نگه دارید چون ممکن است اپل با عرضه آیفون 12، فراوری هیچ محصولی را متوقف نکند.

دلیل دوم این است که حتی اگر فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR متوقف گردد، باز هم در بسیاری از فروشگاه ها می توانید آن ها را خریداری کنید. به خصوص در کشور ما که اتفاقا خرید مدل های دست دوم آیفون هم به شدت مرسوم است و بنابراین نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد.

سوم اینکه وقتی اپل آیفون 12 و مدل های مختلف آن را راهی بازار کند، قیمت آیفون های قدیمی کاهش پیدا می نماید. این چیزی است که هر سال شاهد آن هستیم و به احتمال بسیار فراوان سال جاری هم تکرار خواهد شد. بنابراین می توانید یک آیفون نو با قیمت مناسب تهیه کنید.

در نهایت هم باید به این نکته اشاره کنیم که اگرچه آیفون 11 پرو و آیفون XR گوشی های دوست داشتنی و ارزشمندی هستند اما هیچ کدام از آن ها ظاهرا قرار نیست حتی نزدیک به آیفون 12 باشند. چرا که اپل در این محصولات از پردازنده قدرتمند خود یعنی A14 استفاده می نماید؛ این یعنی فناوری ساخت جدیدتر (احتمالا 5 نانومتری)، پشتیبانی از اینترنت 5G، سرعت و قدرت بالا در امور پردازشی و بسیاری از فاکتورهای دیگر.

اپل میخواهد گوشی های جدید را در 4 مدل راهی بازار کند. بنابراین احتمالا دو مدل از آن ها با قیمت زیر 1000 دلار راهی بازار می شوند و این یعنی از آیفون 11 پرو نیز ارزان قیمت تر خواهند بود. پس به نظر می رسد منتظر ماندن برای ورود آیفون های جدید از هر لحاظ منطقی تر است. مگر اینکه به شدت به یک گوشی احتیاج داشته باشید.

  • مقایسه دوربین گلکسی نوت 20 با اس 20 پلاس، آیفون 11 پرو و نوت 20 اولترا

منبع: TechRadar

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5106

به "احتمال توقف فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR بعد از عرضه آیفون 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توقف فراوری آیفون 11 پرو و آیفون XR بعد از عرضه آیفون 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید