آمریکایی ها در قبال ایران کوتاه آمدند

به گزارش هیو بلاگ، یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با تاکید بر این که آمریکایی ها در قبال ایران کوتاه آمده اند، گفت: اروپایی ها به ویژه آلمان ها و همچنین روس ها در کوشش هستند تا بتوانند تاحدودی از تحریم ها کم نمایند.

آمریکایی ها در قبال ایران کوتاه آمدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عبدالرضا فرجی راد در ارزیابی خود از به نوعی عقب نشینی آمریکا در پیش نویس قطعنامه تحریمی گفت : در چند ماه گذشته شخص وزیر خارجه آمریکا کوشش های زیادی کرد به وسیله تهدید و تطمیع کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را راضی کند تا قطعنامه تحریمی ایران تصویب گردد اما پیروز نشد.

وی توضیح داد : شاید یکی از دلایل کنارگذاشتن برایان هوک همین مساله باشد لذا مساله قطعنامه را عقب انداختند تا مذاکرات بیشتری با اروپایی ها انجام دهند اگر نتوانند پیروز شوند شکست عظیم دیگری در آستانه انتخابات آمریکا متوجه آنها می گردد. در واقع یک شکست برای آنها خروج از برجام بوده و شکست دیگر همین مساله تحریم ها است که برای آمریکا به هیچ وجه خوب نیست.

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه همچنین بیان نمود: البته اروپایی در حال اجرا اقداماتی هستند به ویژه روس ها و آلمانی ها تا اگر امکان پذیر باشد تاحدی از تحریم ها کاسته گردد و اجازه دهند ایران فعالیت های مالی را انجام دهد.

فرجی راد ادامه داد: از سوی دیگر بحث مذاکره در 1+5 که احتمالا آمریکا هم حضور داشته باشد منظور این ها است که قبلا هم چنین چیزی مطرح شده بود، باید بدانیم آمریکا تصور می کرد با فشارهای تحریمی می تواند ایران را تسلیم کند اما پیروز نشد.

سفیر پیشین کشورمان در نروژ اضافه نمود: اکنون که نزدیک انتخابات آمریکا است ترامپ هیچ دستاوردی تا به امروز به دست نیاورده و تصور می نماید شاید مذاکرات به نتیجه ای برسد لذا به نظر می رسد در این شرایط آمریکایی ها هستند که در قبال ایران کوتاه آمده اند.

وی اظهار کرد: باید یک هفته صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد اروپایی ها به ویژه آلمان ها دارند کوشش هایی را انجام می دهند تا حدودی تحریم ها کم گردد. ممکن است صحبت هایی در سطح کارشناسی انجام گردد که احتمالا در خصوص تحریم های تسلیحاتی این مساله تاثیرگذار باشد.

فرجی راد اعلام کرد: برای این که این مساله قطعی گردد باید یک هفته صبر کرد، روس ها و آلمان ها کوشش خود را انجام می دهند حتی وزیر خارجه آلمان به مسکو سفر کرد. لذا در کوشش هستند تا نقاط مشترک پیدا نموده و با آمریکایی ها مطرح نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4847

به "آمریکایی ها در قبال ایران کوتاه آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها در قبال ایران کوتاه آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید